Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Čo je to BEAM
Rozdelenie
Sitters
Squirmers
Slider
Crawler
Jumpers
Rollers
Walkers
Swimmer
Flier
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
Walterove korytnačky
BEAM Robotika
Kolektívne správanie robotov
KANSEI
Braintenbergove vozidlá
POPBUGS
iRobot
Insect Robots
Ešte niekoľko robotov ...
MIT Roboty


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Rozdelenie

Existuje veľa spôsobov, ako rozdeliť BEAM roboty. Nasledujúca schéma pochádza od Bruce Robinsona. Zoskupuje roboty podľa toho či sa pohybujú alebo nie, resp. ako sa pohybujú.

Sitter svoje miesto nemení a robí niečo zaujímavé, ale vždy je bez pohyblivých častí
Squirmer svoje miesto nemení, robí niečo zaujímavé a pohybuje každou alebo aspoň nejakými jeho časťami
Slider Pohybuje sa postupným kĺzaním častí tela
Crawler
Pohybuje sa pomocou pásov, alebo postupným ohýbaním tela v "húsenicovom" pohybe; žiadna pohyblivá časť tela sa nekĺže oproti podlahe pokiaľ sa jej dotýka
Jumper Pohybuje sa skákaním z miesta na iné miesto na zemi
Roller Pohybuje sa otáčaním celého tela alebo jeho časti
Walker Pohybuje sa pomocou nôh, ktoré pri "chôdzi" striedavo dvíha (prerušuje kontakt s podložkou)
Swimmer Pláva v nejakej tekutine, alebo sa pohybuje po jej hladine
Flier Lieta

pretekar

Tu je krátky prehľad v tabuľke aj s príslušnými príkladmi:

nekolesové
Sitter Squirmer
Beacon Magbot
Pummer Flagwaver
Head


kolesové
Slider Crawler Jumper Roller Walker Swimmer Flier
Snake Turbot Vibrobot Symet Walker Boatbot BEAM plane
Earthworm Inchworm Springbot Solarroler movie Subbot BEAM blip
Tracked Popper movie
Miniball

Hore
Kontakt: Marek Bundzel