Prírodou inšpirované algoritmy
študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie
|
|
RozdelenieExistuje veľa spôsobov, ako rozdeliť BEAM roboty. Nasledujúca schéma pochádza od Bruce Robinsona. Zoskupuje roboty
podľa toho či sa pohybujú alebo nie, resp. ako sa pohybujú.
Sitter |
svoje miesto nemení a robí niečo zaujímavé, ale vždy je bez
pohyblivých častí |
Squirmer |
svoje miesto nemení, robí niečo zaujímavé a pohybuje každou
alebo aspoň nejakými jeho časťami |
Slider |
Pohybuje sa postupným kĺzaním častí tela |
Crawler
|
Pohybuje sa pomocou pásov, alebo postupným ohýbaním tela v
"húsenicovom" pohybe; žiadna pohyblivá časť tela sa nekĺže oproti podlahe
pokiaľ sa jej dotýka |
Jumper |
Pohybuje sa skákaním z miesta na iné miesto na zemi |
Roller |
Pohybuje sa otáčaním celého tela alebo jeho časti |
Walker |
Pohybuje sa pomocou nôh, ktoré pri "chôdzi" striedavo dvíha
(prerušuje kontakt s podložkou) |
Swimmer |
Pláva v nejakej tekutine, alebo sa pohybuje po jej hladine |
Flier |
Lieta |

Tu je krátky prehľad v tabuľke aj s príslušnými príkladmi:
|
|
Kontakt: Marek Bundzel |