Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Model správania
Model ovládania motoriky
Model senzorov



Ostatné kapitoly
Umelé ryby
Umelé mravce
GeNeSiS


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Model správania

Podkapitoly:

Zvyky a mentálny stav
Generátor správania
Pamäť správania a zotrvačnosť

Systém správania sa umelej ryby je aktívny počas celej slučky animácie. V každom časovom kroku generátor cieľov vydáva zámery založené na zvykoch ryby, mentálnom stave a vstupných údajoch zo senzorov. Vyberie sa príslušná rutina správania, ktorá zase spustí príslušné ovládače motoriky.

Náš popis modelovania správania bude rozdelený do troch častí:

  • Zvyky a mentálny stav
  • Generátor správania
  • Rutiny modelujúce správanie

Hore
Kontakt: Marek Bundzel