Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Zvyky a mentálny stav
Generátor správania
Pamäť správania a zotrvačnosť



Ostatné kapitoly
Umelé ryby
Umelé mravce
GeNeSiS


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Zvyky a mentálny stav

Prirodzený charakter ryby je popísaný množinou zvykov, ktoré hovoria či ryba má alebo nemá rada svetlo, tmu, teplo, chlad a pod. Umelá ryba má tri mentálne stavy: hlad H, libido L a strach F. Rozsah týchto premenných je <0, 1>. Vyššia hodnota indikuje vyššie nutkanie jesť, páriť sa a vyhýbať sa nebezpečenstvu. Počítajú sa podľa vzorcov:

Hlad

H(t)=min[1-ne(t)r∆(tH)/nahSh(t),1]
Kde:

ne - množstvo skonzumovanej potravy

r - rýchlosť trávenia

delta tH - čas od posledného jedenia

na - rybí apetít

ahSh(t)e - závislosť na stimulácii senzorov

Libido

L(t)=min[l(∆tL)(1-H(t))+alSl(t),1]
Kde:

l - libido funkcia

delta tL - čas od posledného párenia

alSl(t)e - vplyv vnímania potencionálnych partnerov

Strach

F(t)=min[∑Fi,1] kde Fi=min[D0/di(t),1]
Kde:

D0 - konštanta 200

Fi a di - strach a vzdialenosť od zisteného dravca

Hore
Kontakt: Marek Bundzel