Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Zvyky a mentálny stav
Generátor správania
Pamäť správania a zotrvačnosť



Ostatné kapitoly
Umelé ryby
Umelé mravce
GeNeSiS


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Pamäť správania a zotrvačnosť

Vzhľadom na reálnosť simulácie, umelé ryby by mali mať nejakú zotrvačnosť v ich správaní, inak by mali tendenciu rýchlo meniť svoje zámery. Ak je terajší zámer prerušený iným s vyššou prioritou, GS ho uloží do pamäte s potrebnými informáciami, aby ho mohol po vykonaní príkazu s vyššou prioritou dokončiť.

Rutiny správania sa

Autori implementovali týchto osem rutín správania sa:

1. vyhnutie sa statickej prekážke

2. vyhnutie sa rybe

3. zjedenie potravy

4. párenie

5. opustenie miesta

6. ponevieranie sa

7. únik

8. zoskupovanie sa

Hore
Kontakt: Marek Bundzel