Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||||||||||||||||||||
|
Prvý program v Objective CPopis hlavného súboruHlavný program na vytvorenie "chrobáka" je Main.m. Nastaví sa tu vnútorný stav a povie, čo sa bude vykonávať. S "chrobákom" komunikujeme pomocou posielania odkazov, použitím syntaxe: [id odkaz argumenty] Napr.:
Vytvorenie objektuKaždý objekt je implementovaný v dvoch súboroch. V našom prípade pre objekt "chrobák") to budú súbory Bug.h a Bug.m. Súbory *.h deklarujú vnútorné premenné objektov a odkazy, ktoré budú posielané. Nazývame ich "interface" súbormi, pretože deklarujú čo bude objekt robiť bez toho, ako to bude robiť. V súboroch *.m sa špecifikuje, ako budú objekty komunikovať. V našom prípade má objekt
Veľkosť poľa je pozn.: objekt Vytvorenie súboru makefileMakefile urobí kompiláciu a vytvorí súbory main.o a Bug.o. Zadefinujeme tu pripojenie na Swarm, názov spúšťacieho súboru a mená objektových súborov. Príklad, ktorý kompiluje predošlé súbory:
Spustenie modeluPo kompilácii máme v našom adresári simpleObjC už šesť súborov:
|
|||||||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |