Prírodou inšpirované algoritmy
študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie
|
|
Applet pre Langtonove mravce
Tento applet dokaže:
- vložiť mravca pomocou kliknutia myšou na mriežku
- Inicializácia mravca - vybrat počiatočnú orientaciu mravca, ešte pred vloženim (kliknutim myšou) mravca
- Štart/Pausa - štart appletu/pozastavenie appletu
- Reset - resetne všetky nastavené informácie a odstráni všetky mravce
- Počet krokov - počíta kroky. 1 krok = jeden pohyb mravca
- Lupa - zoomovanie
- Rýchlost - môžme menit rýchlosť pohybu mravcov
- Krokovanie - mravce sa vykreslia iba po určitom počte krokov. Ak je krokovanie nastavené na väčši počet krokov, tak mravec pri behu programu sa vykreslí iba po určitom počte krokov (na koľko je nastavené krokovanie). Ide o zrýchlenie behu programu.
- Krok - po stlačení tohto tlačítka mravec sa zmení o toľko krokov, na koľko je nastavené krokovanie
- je tu možnosť výberu predvolenej formácie. Na výber je viacero možností a to výber dvoch mravcov vedľa seba umiestnených s rôznymi štartovacimi orientáciami. Je tam možnosť výberu aj 4 mravcov. Chcel by som upozorniť hlavne na výber možnosti "1 mravec od kroku 10500". Tu by som chcel upozorniť na jednu vec, keď teraz začneme krokovať s krokovaním 104 tak sa nám dialnica posunie o jeden stupienok.
- mravec je označený šípkou, ktorá určuje jeho dalšie smerovanie. Farebná je, keď mravec tvorí feromónovú stopu a čierna keď ju ničí (keď vymazáva)
Na tejto stránke najdete celkom zaujímave vysvetlenie, ako to vlastne funguje + pár ukážok langtonových mravcov v rôznych kombináciách:
http://www.mathematische-basteleien.de/ameise.htm
|
|
Kontakt: Marek Bundzel |