Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
ChaoSynthPodkapitoly:Algoritmus Tento generátor využíva metódu nespojitej syntézy, čo je generovanie rýchlo sa meniacich radov veľmi krátkych zvukových dávok, ktoré sa nazývajú granuly (35 ms dlhé), ktoré spolu generujú nejaké zvuky. ![]() Táto technika môže byť porovnávaná s pohybujúcim sa obrazom, pri ktorom sa ukazujú trochu rôzne obrazy v takej frekvencii, aby to oko nespozorovalo. Predstavitelia tohto smeru: Iannis Xenakis (Francúzsko) – formuloval princípy metódy v r. 1950 Curtis Roads (USA) a Barry Truax (Kanada) systematicky preskúmali túto techniku a navrhli počítačom riadený granulárny syntetizátor. Tieto systémy používali na riadenie produkcie granulí zložité matematické vzorce. ChaoSynth používa miesto toho celulárny automat nazývaný ChaOs, ktorý je oveľa efektívnejší a flexibilnejší na použitie ako najlepšie matematické metódy. ChaoSynth sa odporúča pre skladateľov ambient a elektroakustickej hudby, ako aj pre autorov soundtrackov k filmom a počítačovým hrám. Tento systém dokáže generovať zvuky, ktoré sa podobajú na spev vtákov, tečúcu vodu, zvuky pripomínajúce hmyz, ako aj zvukové efekty, ktoré často vídame v sci-fi filmoch a počítačových hrách. Okrem toho ChaoSynth tiež produkuje vizuálne obrazy, ktoré môžu slúžiť ako podklad pre maliarov. Celulárny automat ChaOs (Chemical Oscillator) je model neurofyziologického javu, ktorý sa zakladá na rekurentnej neurónovej sieti. Jednotlivé neuróny predstavujú identické elektronické obvody, ktoré nadobúdajú tieto stavy:
![]() ![]() Nervová bunka interaguje s jej 8-mimi
susedmi pomocou elektrických signálov. Tie majú minimálny a maximálny prah,
ktorý charakterizuje stav danej nervovej bunky. Ak jej vnútorné napätie vi je
menšie ako Správanie systému ChaOs môžeme špecifikovať týmito parametrami:
|
||
Kontakt: Marek Bundzel |