Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
|||||||||
|
Mapovanie na granulový systentizátorKaždá "zvuková granula" produkovaná systémom ChaoSynth sa skladá z viacero komponentov. Každý komponent je časťou zvukovej vlny, ktorú generuje digitálny oscilátor, ktorý závisí od troch parametrov funkcie: frekvencia, amplitúda a trvanie (v ms) signálu.
Každý komponent zvukovej granule je samostatný digitálny oscilátorChaOs riadi frekvenciu a trvanie každej
granule, ale amplitúda je nastavovaná dopredu užívateľom. Výstupné hodnoty neurónov
sa asociujú s frekvenciami a jednotlivé oscilátory sa viažu s počtom
nervových buniek. Frekvencie komponentov zvukových granúl v čase
Príklad mriežky 400 neurónov alokovaných na 16 digitálnych oscilátorovVýstup každej granule je súčtom výstupov jej komponentov – digitálnych oscilátorov, ktorých hodnoty prislúchajú odpovedajúcim neurónom.
Aditívna syntéza zvukových vĺnTrvanie celého vygenerovaného zvuku je určené počtom CA iterácií a trvaním
jej podčastí, t.j. z 100 iterácií signálov trvajúcich 35 ms dostaneme zvukový
výstup, ktorý trvá 3,5 sekundy. Táto mapovacia technika je zaujímavá z hľadiska
pozorovania NN-CA systému ChaOs za účelom generovania zvuku, ktorý pripomína
princípy fungovania niektorých hudobných nástrojov. Náhodná inicializácia neurónov
v mriežke generuje na začiatku široké rozdelenie hodnôt neskôr generovaných
frekvencií. Zafarbenie tónov sa dosahuje striedaním frekvencií, amplitúdami
oscilátorov a počtom neurónov pripadajúcich na jeden oscilátor. Zmeny v rýchlosti
melódie sa získava zmenou hodnôt |
||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |