Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Záver
Battlecruiser: 3000AD
Black & White
Cloak, Dagger, and DNA
Creatures / Creatures 2 / Creatures 3
Close Combat
Dungeon Keeper
Cats and Dogs
Half Life
Galapagos
Deep Blue
Age of Empires I/II



Ostatné kapitoly
Freemanove K modely
Umelé imunitné systémy
Biomimicry - Biomimetics
Umelé chémie
Chemické vlny
DNK počítače
Artificial Music
Memetika
Artificial Life Games
Artificial Art
Väzenská dilema


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Age of Empires I/II

Age of Empires I/II

Age Of Empires je ďalší z prírastkov do veľkej rodiny realtime stratégií. Age Of Empires je strategická hra, obsahujúca v sebe civilizačno - budovateľské prvky hry Civilisation a realtime akciu ďalšej veľmi známej hry Command and Conquer. No na rozdiel od nich, Age Of Empires je hra zaujímavá tým, že sa pokúša "naučiť sa" hráčovu stratégiu a použiť ju proti nemu. Vývojár Dave Pottinger z Ensemble Studios chcel, aby sa AI hry Age Of Empires uchovávala z jedného scenára do ďalšieho.

„Kvôli hre Age of Empires sme dlhodobo študovali najnovšie poznatky z umelej inteligencie. Vďaka tomu teraz počítač už vie, ako urobiť určité druhy stratégií, ktoré sú všeobecné, klasické, vrátane vecí ako čelný útok. Ak hrajete určitú kampaň našej hry po prvý raz, aj hra ju hraje po prvý raz. Avšak tak, ako človek si prenáša konkrétne informácie o konkrétnej kampani do svojej nasledujúcej hry, keď napríklad danú kampaň opakuje, my sme dovolili hre urobiť tú istú vec. Hra si veľmi dobre pamätá, kedy hráč zaútočil ako prvý, ako a odkiaľ. Dokonca sme dovolili hre zapamätať si hráčove hlavné tendencie, takže tie v konečnom dôsledku ho nútia "zlepšiť.

Hra Age of Empires Hra Age of Empires
Hra Age of Empires Hra Age of Empires

Hore
Kontakt: Marek Bundzel