Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Záver
Battlecruiser: 3000AD
Black & White
Cloak, Dagger, and DNA
Creatures / Creatures 2 / Creatures 3
Close Combat
Dungeon Keeper
Cats and Dogs
Half Life
Galapagos
Deep Blue
Age of Empires I/II



Ostatné kapitoly
Freemanove K modely
Umelé imunitné systémy
Biomimicry - Biomimetics
Umelé chémie
Chemické vlny
DNK počítače
Artificial Music
Memetika
Artificial Life Games
Artificial Art
Väzenská dilema


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Half Life

Half Life

Hra od Valve Software demonštruje pokročilú formu klasickej umelej inteligencie. Každé monštrum sa riadi vlastnými pravidlami - pokiaľ sa stretnete s troma monštrami rovnakého druhu, jedno sa môže rozhodnúť utiecť, druhé zaútočí a tretie sa napríklad schová. Okrem toho je tu ale implementované skupinové chovanie, takže monštrá môžu útočiť koordinovane. Half Life nepriniesla radikálne novinky, ale ukázala, že je možné urobiť hru, v ktorej môže umelá inteligencia v rôznych formách prispieť k zábavnosti hry..

Hra Halflife Hra Halflife Hra Halflife

Hore
Kontakt: Marek Bundzel