Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Záver
Battlecruiser: 3000AD
Black & White
Cloak, Dagger, and DNA
Creatures / Creatures 2 / Creatures 3
Close Combat
Dungeon Keeper
Cats and Dogs
Half Life
Galapagos
Deep Blue
Age of Empires I/II



Ostatné kapitoly
Freemanove K modely
Umelé imunitné systémy
Biomimicry - Biomimetics
Umelé chémie
Chemické vlny
DNK počítače
Artificial Music
Memetika
Artificial Life Games
Artificial Art
Väzenská dilema


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Dungeon Keeper

Dungeon Keeper

Dungeon Keeper je inovatívna hra založená na starej myšlienke, v ktorej vy ako hráč ste „opatrovníkom“ dungeonu plného monštier, nástrah a pokladov.

Pri tom stará idea končí. Nasleduje nová technológia. AI hry zavádza proces nazvaný „klonovanie správania“ pre učenie sa z toho, ako hraje hráč. Dôvod tomu je hranie po sieti. Pri pripojení na herný server, hra automaticky ukladá do databázy hráčov konkrétne správanie sa hráča, aby tvorcovia mali možnosť realizovať hráčov herný štýl do svojich nasledujúcich hier. Každá postava hry má venovaná 1500 bytov z jej kódu výlučne pre jej osobné AI, ktoré zahrňuje správanie a zmysly (Na porovnanie, každá postava z hry Populous má AI venovaných 48 bytov). Postavy, ktoré sú poranené cítia bolesť a snažia sa utiecť z boja...

Hra Dungeon Keeper

Hore
Kontakt: Marek Bundzel