Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Záver
Battlecruiser: 3000AD
Black & White
Cloak, Dagger, and DNA
Creatures / Creatures 2 / Creatures 3
Close Combat
Dungeon Keeper
Cats and Dogs
Half Life
Galapagos
Deep Blue
Age of Empires I/II



Ostatné kapitoly
Freemanove K modely
Umelé imunitné systémy
Biomimicry - Biomimetics
Umelé chémie
Chemické vlny
DNK počítače
Artificial Music
Memetika
Artificial Life Games
Artificial Art
Väzenská dilema


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Close Combat

Close Combat

Close Combat bola prvou hrou, ktorá používala blackboard technológiu pre vedenie vojenských oddielov v hre (a to aj tých hráčových ako aj tých počítačom riadených). Technológia blackboard je kooperatívna AI technológia, v ktorej konkrétny problém je delený do AI skupiny (ktorá zahrňuje neurónové siete, evolučné algoritmy, fuzzy logiku, atď) a každá jednotlivá časť tejto AI skupiny rieši kúsok tohto problému. Analógiou k tomu je skupina inžinierov, ktorý riešia napríklad ako poslať človeka na Mars. Jeden z inžinierov rieši oblek, ďalší raketu, tretí čo robiť pri nulovej gravitácii atď. pričom nakoniec dospejú k istému riešeniu tohto problému.

AI hry Close Combat je nazvaná SAI (strategická umelá inteligencia). SAI sa stará o vytváranie možných rozkazov na vysokej a strednej úrovni pre tím riadený počítačom a o vytváranie možných rozkazov na strednej úrovni pre tím riadený hráčom. Niekedy je ovládanie hráčovho tímu prenechané počítaču (napríklad keď hráč dlhšiu dobu nevydáva žiadne rozkazy), pričom SAI sa stará vtedy o vytváranie možných rozkazov na vysokej úrovni aj pre hráčov tím... SAI vydáva rozkazy iba pre jednotlivé tímy ako celok. Keď hráč vydá rozkaz, ktorého následkom je smrť celého tímu, SAI tento rozkaz „odchytí“ a ponúkne možnosť zrušiť ho.

Hra Close Combat Hra Close Combat

Hore
Kontakt: Marek Bundzel