Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
Close Combat
Close Combat bola prvou hrou, ktorá používala blackboard technológiu pre vedenie vojenských oddielov v hre (a to aj tých hráčových ako aj tých počítačom riadených). Technológia blackboard je kooperatívna AI technológia, v ktorej konkrétny problém je delený do AI skupiny (ktorá zahrňuje neurónové siete, evolučné algoritmy, fuzzy logiku, atď) a každá jednotlivá časť tejto AI skupiny rieši kúsok tohto problému. Analógiou k tomu je skupina inžinierov, ktorý riešia napríklad ako poslať človeka na Mars. Jeden z inžinierov rieši oblek, ďalší raketu, tretí čo robiť pri nulovej gravitácii atď. pričom nakoniec dospejú k istému riešeniu tohto problému. AI hry Close Combat je nazvaná SAI (strategická umelá inteligencia). SAI sa stará o vytváranie možných rozkazov na vysokej a strednej úrovni pre tím riadený počítačom a o vytváranie možných rozkazov na strednej úrovni pre tím riadený hráčom. Niekedy je ovládanie hráčovho tímu prenechané počítaču (napríklad keď hráč dlhšiu dobu nevydáva žiadne rozkazy), pričom SAI sa stará vtedy o vytváranie možných rozkazov na vysokej úrovni aj pre hráčov tím... SAI vydáva rozkazy iba pre jednotlivé tímy ako celok. Keď hráč vydá rozkaz, ktorého následkom je smrť celého tímu, SAI tento rozkaz „odchytí“ a ponúkne možnosť zrušiť ho.
![]() ![]() |
||
Kontakt: Marek Bundzel |