Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Záver
Battlecruiser: 3000AD
Black & White
Cloak, Dagger, and DNA
Creatures / Creatures 2 / Creatures 3
Close Combat
Dungeon Keeper
Cats and Dogs
Half Life
Galapagos
Deep Blue
Age of Empires I/II



Ostatné kapitoly
Freemanove K modely
Umelé imunitné systémy
Biomimicry - Biomimetics
Umelé chémie
Chemické vlny
DNK počítače
Artificial Music
Memetika
Artificial Life Games
Artificial Art
Väzenská dilema


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Creatures / Creatures 2 / Creatures 3

Creatures / Creatures 2 / Creatures 3

Séria hier Creatures využíva pravdepodobne asi viac technológii o umelom živote, evolučných algoritmoch, neurónových sieťach atď. než akákoľvek iná séria hier na trhu. Zmysel celej série hier Creatures je simulovať organický život.

Každá kópia Creatures prichádza so šiestimi „vajciami“, z ktorých každé má jedinečnú postavu nazvanú Norn. Millenium garantuje, že žiadne dve kópie Creatures nebudú mať rovnakú skupinu „vajec“, čo robí každú kópiu tejto hry jedinečnou. Akonáhle sa váš Norn vyliahne, zábava začína. Môžete začať komunikovať so svojím Nornom, odmeňovať ich za dobré správanie, kŕmiť ich, zoznamovať ich s objektmi v ich prostredí alebo trestať ich. Prostredie, v ktorom žijú je plné zaujímavých objektov (ktoré môžete pridať alebo odobrať), s ktorými sa budú Nornovia zapodievať, ak neberieme do úvahy jedlo, rastliny a lúpežné pokolenie nazvané Grendels. Ako váš Norn rastie, stáva sa dospelým, až zostarne a umrie, lebo aj to patrí k (umelému) životu. Dvaja dospelí Nornovia sa môžu zblížiť a ... klásť ďalšie vajíčka. V tomto smere tvoríte vlastnú kolóniu, podobnú kolónii mravcov alebo rybiek vo vašom počítači.

Zábava z hry leží vo výchove Nornov a vo vplyve na výchovu. Dá sa povedať, že nemáte priamu kontrolu nad Nornami, takže oni nebudú reagovať presne na vaše chcenie v určitých situáciách. Pri pohľade na AI hry, zaujímavým aspektom je jej CyberLife technológia. CyberLife je kombináciou heterogénne neurónových sietí a GA procesu na dosiahnutie sústavnej evolúcie Nornov. To robí z CyberLife technológie efektívnu, samo – trénovaciu neurónovú sieť, s učiacou sa umelou inteligenciou Nornov, ktorý sa postupom času učia tomu, čo majú radi, čo nemusia robiť, čo je „zábava“, atď. Ako hovoria samí tvorcovia tejto revolučnej hry „umelá inteligencia hry sa vyvinula v takých smeroch, že až nás samých to prekvapuje“. Majú na mysli napríklad to, že keď sa v piatok z „vajíčka“ narodili baby Nornovia, keď sa k nim vrátili nasledujúci pondelok, zistili, že Nornovia sa naučili hádzať si loptu a že to považujú za „zábavu“. Fascinujúce! Priemerný život postavičku Norn je 40 hodín. Výrobcovia preto ponúkli hráčom, ktorý sa na konkrétnu postavičku Norna citovo naviazali, aby si uchovali pamäť milovaného Norna (napríklad v ďalšom baby Nornovi). Každý Norn berie asi 5% z výkonu procesora.

Ako už bolo povedané, hra Creatures využíva heterogénne neurónové siete. Jeden z tvorcov hry Toby Simpson o nich hovorí: Heterogénne neznamená harmonické. Neuróny sú delené do lalokov, ktoré obsluhujú rôzne zmysly, aj keď neuróny v každom laloku sú rovnaké. Veci ako rýchlosť prenikania, migrácia dendritov atď. môžu byť nastavené pre príslušný lalok bez toho, aby sme jednoducho mali kolekciu rovnako starých neurónov, ako by to bolo v „normálnej“ sieti. To je cesta, akou šla matka príroda. Vďaka tomu majú postavy hry Creatures skutočne žujúci mozog. Hra Creatures prelomila bariéru nemožného. Je totiž dôkazom toho, že nemožné sa stalo možným.

Hra Creatures Hra Creatures

Hore
Kontakt: Marek Bundzel