Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
Black & White
Podľa toho, čo napísala tlač a čo bolo povedané v mnohých a mnohých interview o tejto hre, tak je súce napísať, že Black & White obsahuje ... „AI technológie, ktoré sú jednoducho revolučné a ktoré ešte nikdy a niekde neboli použité ...“ Tvorcovia Black & White sľúbili to, že postavy hry sa budú schopné učiť všetky veci, ktoré sú možné v počítačovej hre a to ako od hráča, tak aj od samých seba navzájom. Ako sa hráč dostáva v hre ďalej, jeho činy a motivácie postupne menia svet samotnej hry. Ak je dej hry nasmerovaný hráčom k dobru, svet sa stáva miestom svetla a radosti. No ak je dej hry nasmerovaný ku zlu, svet sa postupne stáva temným miestom plným monštier. Tesne po vydaní hry bolo na internete zverejnené interview s jej tvorcami o AI postáv z hry. „....len malý počet správaní postáv bol vložený do hry, no myslíme si, že dostatok na to, aby sa postavy správali presvedčivo. Napríklad keď postava je blízko vody, tak inštinktívne k nej príde a zahľadí sa do jej odrazu, aby sa v ňom uvidela. Postavy hry majú zopár želaní: napríklad zistiť niečo o niečom, nasýtiť sa, ísť niekam... Každá túžba ma svoju individuálnu „intenzitu“. Kedykoľvek je možné niektorú z túžob naplniť, postava ju naplní. Každá postava má svoju „tabuľku“, ktorá jej hovorí, ako každý z objektov jej naplní jej túžbu. Napríklad, postava má hlad, vidí pred sebou záhradu, na záhrade je stôl, na stole je jedlo, okrem jedla je v záhrade ešte iná postava a ... pred sebou má plot. Ak ešte daná postava nebola naučená (od hráča alebo od inej postavy), že za plot sa nesluší chodiť neoznámene, preskočí plot a zje niečo. Takéto chovanie je typické pre AI. No Black and White ide ešte ďalej. Hráč môže svoje postavy naučiť, ako sa správať. Napríklad môže postavy naučiť ako spáliť nepriateľský dom, no nie jeho vlastný. Funguje to takto. Po prvé postava spáli nepriateľský dom a hráč ju pohladká, čiže postava si myslí, že je to správne. No nasledujúce jej dá hráč spáliť dom z jej dediny a potrestá ju. Postava vie, že je to zlé. Tak sa postava učí, že páliť určité domy je správne a určité nie... Postavy sa ďalej snažia napodobňovať to, čo robí hráč. Ak vás vidia robiť nejaké kúzlo, naučia sa, ako to tiež robiť a hovoria ho už samé. Ak postava niečo vykoná, hráč jej môže povedať, čo si o jej konaní myslí.“
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Kontakt: Marek Bundzel |