Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Popis prostredia a úloha
Evolučný navigačný systém
Učenie navigácie s EHW
On-line Model-based učenie
On-line Model-based evolúcia
Výsledky



Ostatné kapitoly
Genetické algoritmy
Genetické programovanie
Umelá embryogenéza
Evolučný dizajn
Interaktívny evolučný výpočet
Ekogramatiky
Evolučný hardware


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


On-line Model-based evolúcia

Učiaca a bežiaca fáza si môžu konkurovať. Učiaca fáza začína, keď robot zlyhá pri sledovaní farebného objektu počas bežiacej fázy. Zlyhanie môže byť spôsobené 2 dôvodmi

  • robot narazí do prekážky alebo steny
  • robot dosiahne maximálny počet krokov a uviazne v slučke

Vhodnosť jedinca je reprezentovaná reálnym číslom z intervalu 0 (najhorší) až 1 (najlepší) a získava sa pomerom 3 funkcií

  • R1 - počet zrážok
  • R2 - počet nekonečných slučiek
  • R3 - "vzdialenosť" nového stavu od starého stavu modelu sveta

Hore
Kontakt: Marek Bundzel