Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Základné princípy OOP
Prvý program v Objective C
Spoločný život dvoch objektov
Používanie Swarmu
Viac agentov v prostredí
Parametre modelu
Grafické rozhranie



Ostatné kapitoly
Swarm
RePast
LEM
SDML
Eos
DDLab


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Parametre modelu

Ak chceme v modeli meniť parametre je vhodné si na to vytvoriť súbor. Najlepšie to ukážeme na príklade. Vytvoríme súbor model.setup, ktorý bude mať nasledovný formát:

@begin
worldXSize 80
worldYSize 80
seedProb 0.9
bugDensity 0.01
@end

Na to aby sme tieto parametre nainštalovali do programu použijeme ObjectLoader. Stačí teda doplniť do súboru ModelSwarm.m do metódy buildObjects následovný riadok:

[ObjectLoader load: self fromFileNamed: ?model.setup?];

Hore
Kontakt: Marek Bundzel