Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Čo je to EINSTein?
Pozemný boj ako zložitý adaptívny systém
Súvisiace problematiky
ISAAC-predchodca EINSTeinu
EINSTein - znaky a funkcie
Galéria screenshotov
Osobné dojmy
Download EINSTeinu
Linky
Literatúra
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Čo je to EINSTein?

EINSTein je plne realizované konceptuálne laboratórium umelého života, založené na práci s inteligentnými agentmi, slúžiace na objavovanie samoorganizovaného (emergentného) kolektívneho správania sa v pozemnom boji. Einstein stavia na a rozširuje predchodcu, ktorý sa volal ISAAC (Irreductible Semi-Autonomous Adaptive Combat - Neredukovateľný poloautonómny adaptívny boj). ISAAC bol vyvinutý ako skúšobný model na ilustráciu boja, ako emergentného samoorganizovaného dynamického procesu. Predstavuje myšlienku vytvorenia boja zdola-nahor. Využíva zložitých adaptívnych agentov ako primitívnych bojovníkov . Zameriava sa na globálne co-evolučne črty správania, ktoré vznikajú z kolektívneho nelineárneho pohybu týchto agentov . Dynamiky ISAACu aj EINSTeina sú načrtnuté podľa pravidiel CA (celulárne automaty). EINSTein pracuje ako pokračovanie ISAACu v základoch identicky ako jeho predchodca. Má však slúžiť ako výskumný nástroj na prieskum samoorganizovaného emergentného správania v boji, čomu napomáha jeho rozšírenie spočívajúce napríklad vo vytvorení:

  • nového užívateľského prostredia pracujúceho na platforme operačného systému Windows 95/98
  • kontextovo závislého a užívateľom definovaného správania agentov (skripty osobností)
  • on-line genetického algoritmu, neurónovej siete a nástrojom na rozpoznávanie vzoriek
  • on-line zberu dát a multi-dimenzionálnej vizualizácie
  • zdrojového kódu pre objektovo orientovaný programovací jazyk C++ (ISAAC bol vyvinutý v prostredí ANSI-C)

Hore
Kontakt: Marek Bundzel