Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Čo je to EINSTein?
Pozemný boj ako zložitý adaptívny systém
Súvisiace problematiky
ISAAC-predchodca EINSTeinu
EINSTein - znaky a funkcie
Galéria screenshotov
Osobné dojmy
Download EINSTeinu
Linky
Literatúra
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


ISAAC-predchodca EINSTeinu

ISAAC bol teda vyvinutý ako skúšobný koncept. Pri jeho vývoji bola kladená základná otázka:"Do akého stupňa je pozemný boj samoorganizoavný komplexný adaptívny systém?". Dynamiky podliehajúce tomuto modelu sú načrtnuté podľa pravidiel celulárnych automatov a pripomínajú niečo ako Braitenbergove vozidlá (Braitenberg, 1984). Neslúži ako model boja na plne systémovej úrovni ale ako nástroj na objavovanie emergentného správania vyplývajúceho z rôznych základných pravidiel interakcií. Myšlienka pri jeho vytváraní nebola detailne modelovať nejaký typ zbrane (M16,M101 howitzer, atď.). Miesto toho má preskúmať strednú cestu medzi dvoma extrémami, na jednej strane vysoko realistickými modelmi, ktoré ponúkajú len slabý pohľad na základné procesy a na druhej strane príliš minimalistické modely, ktoré odhaľujú aj tie najjednoduchšie dynamické premenné ale vynechávajú najviac zaujímavé reálne správanie. ISAAC pracoval pod operačným systémom DOS a nieje potrebné ho viac rozvádzať, pretože jeho nasledovník EINSTein ho v podstate úplne obsahuje, všetky jeho znaky a funkcie sú teda zároveň znakmi ISAACu.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel