Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||||||||||||||||
|
ÚvodPodkapitoly:Klasické animačné techniky Uvažujme o realistickom virtuálnom svete rýb. Takýto svet by mal mať podmorské prúdy, pohybujúce sa rastliny, nepohybujúce sa skaly, koraly a útesy cez ktoré musia plávať ryby. Mal by mať potravu a predátorov. Niektoré ryby by mali byť len potravou, niektoré len predátormi a niektoré neutrálne. Keď sa objaví dravec, ryby sa môžu zoskupiť pre obranu, ale keď dravec zaútočí tak sa môžu rozpŕchnuť. Dravec si potom môže vybrať obeť a uloviť ju. V čase párenia môžu ryby vykonávať rituály párenia. Táto stránka vás prevedie pokusom vytvoriť realistickú rybu. Rybu, ktorá nielenže vyzerá realisticky, ale sa aj pohybuje realistickým spôsobom a správa sa realisticky. To vyžaduje použiť animátorské techniky schopné zvládnuť modelovanie formy a vzhľadu ryby, fyziky ich pohybu, ich vnímanie sveta a ich odozvu na podnety. |
|||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |