Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Coddov automat
Langtonove Q-slučky
Sayamove Q-slučky
Ďalšie samoreprodukujúce sa slučky
Modelovanie samoreprodukcie
Vznik samoreprodukcie
Programovanie samoreprodukujúcich sa slučiek
Prehľad appletov na webe
Applet
Miniapplety pre samoreprodukciu
Literatúra
Linky
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
Výpočtové schopnosti celulárnych automatov
Celulárne automaty - úvod
Samoreprodukujúce sa celulárne automaty
Kryštálove výpocty
HAL
Boidi
Floyi
Aplikácie celulárnych automatov
CAPOW
LIFE - Hra života
Fredkinov biliardový automat


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Miniapplety pre samoreprodukciu

Podkapitoly:

Bylova slučka
Slučky Chou-Reggia
Langtonove Q-slučky
Sayamove Q-slučky

Práca s appletmi je pomerne intuitívna, ale aby sa predišlo akýmkoľvek problémom, malý návod.

  • Tlačidlom > sa applet spustí, ak applet beží, popis tlačidla sa zmení na ||, čiže po jeho opätovnom stlačení sa applet zastaví.
  • Hodnota ľavého krokovacieho tlačidla +k1 je nastavená pri spustení na konkrétnu hodnotu - väčšinou 1, ale túto hodnotu je možné zmeniť zadaním číselnej hodnoty do políčka pod týmto tlačidlom a potvrdením enterom.
  • Pravé krokovacie tlačidlo +k2 vyjadruje väčšinou počet krokov potrebných na skopírovanie slučky, mierne upravený význam má len pri Langtonových slučkách, čo je ale vysvetlené na mieste činu.
  • Sliderom sa dá nastaviť rýchlosť behu appletu.
  • Tlačidlom R sa applet resetuje na prednastavené hodnoty.

Zdojové kódy appletu

Hore
Kontakt: Marek Bundzel