Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Applet



Ostatné kapitoly
Výpočtové schopnosti celulárnych automatov
Celulárne automaty - úvod
Samoreprodukujúce sa celulárne automaty
Kryštálove výpocty
HAL
Boidi
Floyi
Aplikácie celulárnych automatov
CAPOW
LIFE - Hra života
Fredkinov biliardový automat


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Applet

  • START týmto tlačidlom sa spustí samotný výpočet, podľa nastavených parametrov
  • PRAVIDLO tu sa zadáva číslo pravidla (0 až 255) od ktorého závisí ďalšia generácia (aké je to pravidlo sa zobrazí v ľavo dole. Je tam o osem možných stavov, ktoré určujú pri akej kombinácii stavov susedov a vlastného stavu bunky vznikne, prípadne zanikne bunka v ďalšej generácii. Či vznikne alebo zanikne je možné nastaviť kliknutím na jednotlivé stavy)
  • GENERACIE počet generácií (riadkov obrazu)
  • SIRKA určuje koľko buniek môže byť v jednom riadku
  • CYKLICKY tu môžeme nastaviť či hodnota bunky za okrajom bude 0 alebo to bude hodnota bunky na opačnom konci grafu
  • INICIALIZACIA tu nastavíme stavy buniek na začiatku

  • Hore
    Kontakt: Marek Bundzel