Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
Plány a ciele
PlányHAL je momentálne na začiatku svojho života. Dúfame, že sa rozvinie a naplno prejaví svoj potenciál. Dúfame, že v krátkej dobe HAL bude hrať dôležitú úlohu pri testovaní myšlienky úplného vkladania genetického algoritmu do celulárnych automatov – umožní nám nájsť najlepšiu cestu ako uskutočniť takýto nápad. Potom sa očakáva, že HAL bude schopný ukázať svoju schopnosť evolúcie, vrátane schopnosti evolúcie pohlavia. Evolúcia bude rozhodujúcou, keďže hovoríme o oblasti univerzálnych počítačových automatov – a tá vie byť častokrát krehkou. Ak sa reprezentácia hlavného problému nevyvinie vnútri modelu na vyššej úrovni, HAL zostane obmedzený na riešenie jednoduchých problémov z oblasti, ktorá nie je vôbec našou cieľovou, ani nie je na to vhodná. Dúfame, že v neskoršej dobe sa HAL stane životaschopným ako nástroj dizajnu pre evolúciu elektronických obvodov, ktoré budú v budúcnosti použiteľné ako voliteľné komponenty počítačov zaoberajúcich sa programovateľnou logikou, a budú vhodné na využitie ako samostatné komponenty pri bežnom návrhu čipov. Vzhľadom k optimalizačným problémom plánujeme vložiť HAL:
CielePre HAL je vývoj umelej inteligencie v špecifických, úzkych oblastiach. Vybraná oblasť je pole počítačových hráčov, strategických hier, presnejšie v GO, národnej hre Japonska. GO je hra s jednoduchými pravidlami a mimoriadne dynamickým komplexom, ktorý má takú schopnosť, že je jednoduché skórovať automaticky. V súčasnej dobe veríme, že hra GO je za hranicami genetických prístupov. No veríme, že jedného dňa najlepší GO hráči budú pozostávať prevažne z umelo vyvinutých organizmov. Veríme, že prví takíto hráči, budú vzdialení potomkovia HAL. Firma LOTUS má tiež svoj GO program a nazýva Gozilla. |
||
Kontakt: Marek Bundzel |