Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Zloženie vrstiev
Spojenia medzi vrstvami
HAL a jeho paralelizmus
Hardware HALu
Plány a ciele
Applety
Linky
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
Výpočtové schopnosti celulárnych automatov
Celulárne automaty - úvod
Samoreprodukujúce sa celulárne automaty
Kryštálove výpocty
HAL
Boidi
Floyi
Aplikácie celulárnych automatov
CAPOW
LIFE - Hra života
Fredkinov biliardový automat


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Plány a ciele

Plány

HAL je momentálne na začiatku svojho života. Dúfame, že sa rozvinie a naplno prejaví svoj potenciál.

Dúfame, že v krátkej dobe HAL bude hrať dôležitú úlohu pri testovaní myšlienky úplného vkladania genetického algoritmu do celulárnych automatov – umožní nám nájsť najlepšiu cestu ako uskutočniť takýto nápad.

Potom sa očakáva, že HAL bude schopný ukázať svoju schopnosť evolúcie, vrátane schopnosti evolúcie pohlavia. Evolúcia bude rozhodujúcou, keďže hovoríme o oblasti univerzálnych počítačových automatov – a tá vie byť častokrát krehkou.

Ak sa reprezentácia hlavného problému nevyvinie vnútri modelu na vyššej úrovni, HAL zostane obmedzený na riešenie jednoduchých problémov z oblasti, ktorá nie je vôbec našou cieľovou, ani nie je na to vhodná.

Dúfame, že v neskoršej dobe sa HAL stane životaschopným ako nástroj dizajnu pre evolúciu elektronických obvodov, ktoré budú v budúcnosti použiteľné ako voliteľné komponenty počítačov zaoberajúcich sa programovateľnou logikou, a budú vhodné na využitie ako samostatné komponenty pri bežnom návrhu čipov.

Vzhľadom k optimalizačným problémom plánujeme vložiť HAL:

  • Schopnosť riešiť jednoduché aritmetické a logické problémy.
  • Schopnosť použiť pamäť.
  • Schopnosť formovať multibunkové organizmy.
  • Schopnosť hrať strategické hry.

Ciele

Pre HAL je vývoj umelej inteligencie v špecifických, úzkych oblastiach. Vybraná oblasť je pole počítačových hráčov, strategických hier, presnejšie v GO, národnej hre Japonska.

GO je hra s jednoduchými pravidlami a mimoriadne dynamickým komplexom, ktorý má takú schopnosť, že je jednoduché skórovať automaticky.

V súčasnej dobe veríme, že hra GO je za hranicami genetických prístupov. No veríme, že jedného dňa najlepší GO hráči budú pozostávať prevažne z umelo vyvinutých organizmov. Veríme, že prví takíto hráči, budú vzdialení potomkovia HAL. Firma LOTUS má tiež svoj GO program a nazýva Gozilla.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel