Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Bezkontextové L-systémy
Interpretácia
Príklady L-Systémov
Ručné farbenie L-Systémov
Stochastické L-systémy
Príklady
Stochastické
Kontextové
Parametrické
Vkladanie objektov
3D grafika
Využitie L-systémov pri modelovaní vývinu rastlín
Software
Literatúra



Ostatné kapitoly
Lindenmayerove systémy
Modelovanie ekosystémov
Dawkinsove biomorfy
Reakčno-difúzne modely
Difúzne ohraničené zhlukovanie
Voronoiove diagramy
Časticové systémy
Fibbonaciho čísla a zlatý rez


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


3D grafika

Uvedené postupy generovania dvojrozmerných obrazov virtuálnych rastlín možno pomerne jednoducho rozšíriť aj na generovanie 3D štruktúr. V zásade stačí doplniť dve ďalšie dvojice symbolov (príkazov), takže priestorová orientácia korytnačky je riadená nasledujúcimi šiestimi príkazmi :

hlavičkaPopis
+korytnačka sa na mieste otočí doľava o uhol α
-korytnačka sa na mieste otočí doprava o uhol α
^korytnačka sa na mieste otočí nahor o uhol α
"korytnačka sa na mieste otočí nadol o uhol α
\korytnačka sa na mieste nakloní doľava o uhol α
/korytnačka sa na mieste nakloní doprava o uhol α

Posledná dvojica je použitá v systéme lsdraw, zatiaľ čo systémy Lparser a LsysEdit používajú namiesto nich symboly < a > .

Ako jednoduchý príklad 3D korytnačej grafiky môže poslúžiť štvrtá iterácia L-systému :

Axiom = E
α = 20°
E → [A][B][C][D]
A → +FAE
B → -FBE
C → ^FCE
D → "FDE
F → F(150)
Príklad aplikácie 3D korytnačej grafiky

Hore
Kontakt: Marek Bundzel