Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Ovládanie pohybu
Ovládanie senzorov
Používanie senzorových programov
Programovanie náhodného správania
Generovanie video záznamu simulácie
Spúšťanie simulácii na pozadí
Premenné prístupné používateľovi



Ostatné kapitoly
Walterove korytnačky
BEAM Robotika
Kolektívne správanie robotov
KANSEI
Braintenbergove vozidlá
POPBUGS
iRobot
Insect Robots
Ešte niekoľko robotov ...
MIT Roboty


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Premenné prístupné používateľovi

Táto kapitola popisuje rôzne premenné a procedúry prístupné používateľovi.

Premenné


Názov premennejPopis
pb_map konvertuje čísla objektov na objekty
pb_current_bug momentálne aktuálny robot
pb_display_update_gap počet krokov simulácie, ktoré sa majú vykonať medzi dvoma vykresleniami
pb_field_names zoznam, ktorý obsahuje všetkých atribútov objektu
pb_simulation názov simulácie
pb_sensor_noise ak je hodnota tejto premennej x (kde x /= 0), potom bude k hodnote, ktorú sníma senzor pripočítaná náhodná hodnota z intervalu –x +x
pb_motor_noise ak je hodnota tejto premennej x (kde x /= 0), potom bude k hodnote, ktorá je na výstupe motora bude pripočítaná náhodná hodnota z intervalu –x +x
pb_max_turn_arc maximálna zmena smeru pohybu robota počas jedného cyklu simulácie
pb_max_cycles maximálny počet krokov simulácie
pb_background_colour farba pozadia sveta robotov

Procedúry


Názov procedúryPopis
pb_distance_between(position1, position2) vráti euklidovskú vzdialenosť medzi 'position1' a 'position2'. 'Positionx' je súradnicový pár v tvare vektora
pb_direction_towards(position1, position2) vráti smer medzi position1 a position2. Výsledok je udávaný v stupňoch (0 - 360) v zmysle proti smeru pohybu hodinových ručičiek so začiatkom na deviatich hodinách
pb_angle_between(direction1, direction2); vráti uhol medzi dvoma smermi

Hore
Kontakt: Marek Bundzel