Prírodou inšpirované algoritmy
študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie
|
|
Premenné prístupné používateľovi
Táto kapitola popisuje rôzne premenné a procedúry prístupné používateľovi.
Premenné
Názov premennej | Popis |
pb_map |
konvertuje čísla objektov na objekty |
pb_current_bug |
momentálne aktuálny robot |
pb_display_update_gap |
počet krokov simulácie, ktoré sa majú vykonať medzi dvoma
vykresleniami |
pb_field_names |
zoznam, ktorý obsahuje všetkých atribútov objektu |
pb_simulation |
názov simulácie |
pb_sensor_noise |
ak je hodnota tejto premennej x (kde x /= 0), potom bude k
hodnote, ktorú sníma senzor pripočítaná náhodná hodnota z
intervalu –x +x
|
pb_motor_noise |
ak je hodnota tejto premennej x (kde x /= 0), potom bude k
hodnote, ktorá je na výstupe motora bude pripočítaná
náhodná hodnota z intervalu –x +x
|
pb_max_turn_arc |
maximálna zmena smeru pohybu robota počas jedného cyklu
simulácie |
pb_max_cycles |
maximálny počet krokov simulácie |
pb_background_colour |
farba pozadia sveta robotov |
Procedúry
Názov procedúry | Popis |
pb_distance_between(position1, position2) |
vráti euklidovskú vzdialenosť medzi 'position1'
a 'position2'. 'Positionx' je súradnicový pár v tvare vektora |
pb_direction_towards(position1, position2) |
vráti smer medzi position1 a position2. Výsledok je udávaný v stupňoch (0 - 360) v zmysle proti smeru pohybu hodinových ručičiek so začiatkom na deviatich hodinách |
pb_angle_between(direction1, direction2);
|
vráti uhol medzi dvoma smermi |
|
|
Kontakt: Marek Bundzel |