Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
Používanie senzorových programovV Popbugse v3 je možné programovať senzory rôznymi spôsobmi. Napríklad: predpokladajme že chceme mať senzor na vzdialenosť červených objektov. Potom musíme použiť špecifikáciu senzora [0 red] Takto vytvoríme senzor, ktorý vráti vzdialenosť najbližšieho objektu v senzorovom lúči. Príklad: 1 -> pb_new_world; 3 -> pb_display_level; [[0 red]] -> pb_sensors; [[colour red]] -> pb_spec; [[colour blue]] -> pb_spec; Menením smeru pohybu robota zistíme, že senzor indikuje len červené objekty. Vo všeobecnosti majú senzorové špecifikácie nasledovný tvar:
[
Každá začína parametrom field_spec.
Podľa field_spec môžeme pridať k snímaču 0 a viac filtrov a 0 a viac prevodníkov.
[10] [10 col] [-30 col1]
[{-20 20} num1]
[{-20 20} 10 nearest behaviour]
[{-10 10} red circle prox]
[{90} red circle prox1]
[{90 0.1} red circle prox1]
[20 impenetrable obstacle shape]
define intensity(vals);
lvars val, vals n = 0;
for val in vals do n + val -> n endfor;
enddefine;
[{90 270} [type fish] [colour red] prox ^intensity]
|
||
| Kontakt: Marek Bundzel | ||