Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Ovládanie pohybu
Ovládanie senzorov
Používanie senzorových programov
Programovanie náhodného správania
Generovanie video záznamu simulácie
Spúšťanie simulácii na pozadí
Premenné prístupné používateľovi



Ostatné kapitoly
Walterove korytnačky
BEAM Robotika
Kolektívne správanie robotov
KANSEI
Braintenbergove vozidlá
POPBUGS
iRobot
Insect Robots
Ešte niekoľko robotov ...
MIT Roboty


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Ovládanie pohybu

Z pohybového hľadiska si môžeme robota predstaviť ako vozidlo s dvoma kolesami, alebo pásmi (tank). Smer ktorým sa vozidlo pohybuje v každom cykle simulácie je pevne daný hodnotou atribútu robota s názvom behaviour. V najjednoduchšom prípade je to dvojrozmerný vektor. Veľkosť a znamienko každého čísla určuje silu a smer pohybu jednotlivých kolies, alebo pásov. Predvolená hodnota atribútu behaviour je {0.5 0.5}.

   1 -> pb_new_world;
   pb_behaviour ==>
   ** {0.5 0.5}

S takto nastaveným atribútom, je hnacia sila rozdelená na polovice v každom cykle simulácie.

Ak by sme chceli aby sa robot pohyboval po kružnici, potom stačí napísať program:

   1 -> pb_new_world;
   {0.5 0.4} -> pb_behaviour;
   100 -> pb_cycles;

Ak chceme aby sa točil radšej doľava ako doprava:

   {0.4 0.5} -> pb_behaviour;
   100 -> pb_cycles;

Hore
Kontakt: Marek Bundzel