Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
Ovládanie pohybuZ pohybového hľadiska si môžeme robota predstaviť ako vozidlo s dvoma kolesami, alebo pásmi (tank). Smer ktorým sa vozidlo pohybuje v každom cykle simulácie je pevne daný hodnotou atribútu robota s názvom behaviour. V najjednoduchšom prípade je to dvojrozmerný vektor. Veľkosť a znamienko každého čísla určuje silu a smer pohybu jednotlivých kolies, alebo pásov. Predvolená hodnota atribútu behaviour je {0.5 0.5}. 1 -> pb_new_world; pb_behaviour ==> ** {0.5 0.5} S takto nastaveným atribútom, je hnacia sila rozdelená na polovice v každom cykle simulácie. Ak by sme chceli aby sa robot pohyboval po kružnici, potom stačí napísať program: 1 -> pb_new_world; {0.5 0.4} -> pb_behaviour; 100 -> pb_cycles; Ak chceme aby sa točil radšej doľava ako doprava: {0.4 0.5} -> pb_behaviour; 100 -> pb_cycles; |
||
Kontakt: Marek Bundzel |