Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Applet



Ostatné kapitoly
Genetické algoritmy
Genetické programovanie
Umelá embryogenéza
Evolučný dizajn
Interaktívny evolučný výpočet
Ekogramatiky
Evolučný hardware


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Applet

Návod k ovládaniu

Applet sa pri spustení otvorí v dvoch oknách, jedno je Control Panel a druhé GUI.

V okne GUI je možné si vygenerovať graf automaticky, alebo ručne vyklikaním vrcholov a následne vyznačením tlačidla

edge
zadefinovať hrany grafu. Density znamená aký bude približný počet hrán z jedného vrchola (100 znamená, že bude spojený každý vrchol s každým vrcholom). V sekcii Group je možné zadať, koľko chceme vytvoriť skupín. Vrcholy v rámci skupiny nemajú spoločné hrany. Ďalšia položka je na zadanie počtu vrcholov v grafe. Stlačením tlačidla
generate
dáme pokyn na automatické vygenerovanie grafu podľa zadaných požiadaviek.

V okne

Control Panel
je možné zadefinovať veľkosť populácie, počet generácií, pravdepodobnosť mutácie jedinca, veľkosť mutácie v bitoch a pravdepodobnosť kríženia. Nakoniec si môžeme vybrať ktorú z reprezentácií chceme použiť. Stlačením tlačidla
RUN
spúšťame algoritmus. Ostatné tlačidlá sú intuitívne známe a nepotrebujú komentár.

Po spustení algoritmu sa nám otvorí tretie okno

Fitness
, v ktorom vidíme grafické zobrazenie závislostí vhodnosti na čase.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel