Prírodou inšpirované algoritmy
študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie
|
|
AppletNávod k ovládaniu
Applet sa pri spustení otvorí v dvoch oknách, jedno je Control Panel a druhé GUI.
V okne GUI je možné si vygenerovať graf automaticky, alebo ručne vyklikaním vrcholov a následne vyznačením tlačidla edge zadefinovať hrany grafu. Density znamená aký bude približný počet hrán z jedného vrchola (100 znamená, že bude spojený každý vrchol s každým vrcholom). V sekcii Group je možné zadať, koľko chceme vytvoriť skupín. Vrcholy v rámci skupiny nemajú spoločné hrany. Ďalšia položka je na zadanie počtu vrcholov v grafe. Stlačením tlačidla generate dáme pokyn na automatické vygenerovanie grafu podľa zadaných požiadaviek.
V okne Control Panel je možné zadefinovať veľkosť populácie, počet generácií, pravdepodobnosť mutácie jedinca, veľkosť mutácie v bitoch a pravdepodobnosť kríženia. Nakoniec si môžeme vybrať ktorú z reprezentácií chceme použiť. Stlačením tlačidla RUN spúšťame algoritmus. Ostatné tlačidlá sú intuitívne známe a nepotrebujú komentár.
Po spustení algoritmu sa nám otvorí tretie okno Fitness, v ktorom vidíme grafické zobrazenie závislostí vhodnosti na čase.
|
|
Kontakt: Marek Bundzel |