Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
|||||||||||||||||
|
Elementy, objekty a ich hierarchická štruktúraZákladnými stavebnými blokmi, pomocou ktorých vytvárate simuláciu sú tzv. elementy. Elementy sa vytvárajú zo "šablón", ktoré sa v GeNeSiS volajú objekty. Ak porovnáme skriptovací jazyk GeNeSiS s objektovo orientovanými jazykmi (napr. JAVA, C++), potom objektu odpovedá trieda a elementu objekt. Elementy sú v ňom vytvárané ako inštancie príslušných objektov. Jednotlivé moduly, z ktorých sú simulácie vytvárané, prijímajú vstupy, robia nad nimi výpočty a generujú výstupy. Z týchto modulov, ktoré reprezentujú kompartmenty, iónové kanály a iné stavebné bloky, možno vytvoriť modely neurónov. Elementy sú organizované do hierarchickej stromovej štruktúry (viď nasledujúci obrázok) podobne ako adresáre a súbory v OS UNIX, takže sa na jednotlivé elementy môžete odkazovať rovnakým spôsobom, ako keby ste pristupovali k nejakému adresáru. Zápis
![]() Jednotlivé objekty navzájom komunikujú formou posielania správ. Každý objekt obsahuje "vedomosti" o svojich vlastných dátach (členských premenných) a metódach (funkciách), pomocou ktorých je schopný počas simulácie plniť svoju úlohu. Napríklad, počas jedného kroku simulácie, bude akcia Ako vidno GeNeSiS má objektové črty, ktoré ho zaraďujú do množiny moderných skriptovacích jazykov a výrazne zjednodušujú modelovanie realistických modelov neurónov |
||||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |