Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Evolúcia kreslených tvárí
Evolúcia obrázkov



Ostatné kapitoly
Genetické algoritmy
Genetické programovanie
Umelá embryogenéza
Evolučný dizajn
Interaktívny evolučný výpočet
Ekogramatiky
Evolučný hardware


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Evolúcia obrázkov

Všetky tieto obrázky boli vygenerované použitím Single three layer RenderMan Shader s približne 250 riadiacimi parametrami. Parametre boli nastavené interaktívnym genetickým algoritmom napísanom v jazyku Perl. Shader zostrojený ako dve pravidelné mriežky primitívnych tvarov zmiešaných na určitom pozadí. Vizuálne vlastnosti (tvar, pozícia, farba, atď.) vzorov a tvarov, takisto aj farba pozadia, boli modifikované šumom.

Kríženie prvých dvoch obrázkov v hornom rade:

robot

Mutácia obrázku vľavo hore:

Iné evolvované obrázky:

Hore
Kontakt: Marek Bundzel