Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Evolúcia kreslených tvárí
Evolúcia obrázkov



Ostatné kapitoly
Genetické algoritmy
Genetické programovanie
Umelá embryogenéza
Evolučný dizajn
Interaktívny evolučný výpočet
Ekogramatiky
Evolučný hardware


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Evolúcia kreslených tvárí

Táto štúdia predstavuje dizajn kreslených tvárí využitím interaktívnej evolúcie. Jednoduché kreslené tváre poskytujú široké spektrum možných generovaných tvarov z jednoduchých tvarov a veľmi málo parametrami. Predstavujú ideálny príklad na experimentovanie s interaktívnym systémom evolučného dizajnu.

interface

Proces začína vygenerovaním populácie ľubovoľnej veľkosti (ako to znázorňuje screenshot) Potom máme možnosť interaktívne zvoliť ľubovoľný počet „vhodných“ jedincov, ktorí budú krížení, alebo mutovaní. Z populácie na obrázku boli zvolení traja jedinci. Sú to tri tváre zo spodného radu na obrázku. Zostávajúcich 22 tvárí na ostatných obrázkoch sú potomkovia týchto jedincov. Každý potomok bol vytvorený kombináciou génov dvoch rodičov. Na prvom obrázku vidno jedincov vzniknutých jednobodovým krížením, na tom druhom uniformným krížením:

interface interface

Takisto je možné určovať stupeň mutácie. Na obrázku vľavo je tvár v ľavom dolnom rohu mutovaná relatívne málo. Tvár na tej istej pozícii v obrázku napravo je mutovaná s väčšou mierou:

interface interface

Hore
Kontakt: Marek Bundzel