Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
Kolektívne hry robotov
![]()
![]() ![]() Robot - hráč je mobilná jednotka poháňaná
dvoma nezávisle riadenými elektromotorčekmi spojené dvoma hnacími kolesami. Každý
robot je vybavený riadiacim mikroprocesorom a komunikačnými modulmi pre bezdrôtovú
komunikáciu s nadradeným počítačom. Úlohou mikroprocesora je dekódovať signály z
nadradeného počítača a pomocou regulačných obvodov s polohovou spätnou väzbou
riadiť motorčeky tak, aby bolo čo v najkratšej dobe dosiahnuté jeho žiadanej polohy
na hracej ploche. K riadeniu sa používa pulzovej modulácie signálu a regulátory typu
PID. V prípade, že je požadovaná i určitá rýchlosť pohybu hráča, je použitá i
slučka rýchlosti spätnej väzby. Zdrojom energie je deväť NiMH akumulátorov. Stratégia riadenia má štyri úrovneNa najvyššej úrovni s použitím metód umelej
inteligencie a počtu pravdepodobnosti, program vyberá najvhodnejšie akcie. Výsledkom
tejto operácie sú rozhodnutia typu: dotyk s loptou, kopnutie, obrana stoj za loptou…Vo
väčšine prípadov je k správnemu rozhodnutiu nutná i znalosť polohy a predikcie
možných pohybov hráčov protivníka. V štádiu skúšok je modul adaptácie, ktorý podľa zaznamenaných pohybov protivníka ešte v priebehu hry prispôsobuje vlastnú hernú stratégiu.
![]() ![]() ORCHESTER ROBOTOV – KOOPERÁCIAOrchester robotov - roboty zosynchronizovane hrajú na hudobných inštrumentoch jedného typu ako napr. husle, čelo alebo flauta.
![]() |
||
Kontakt: Marek Bundzel |