Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Popis simulátora
Príklad
Screenshots
Zopár obrázkov
Software
Objasnenie vizuálnych tvarov
Evolúcia vo forme filmov
Literatúra a linky
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Objasnenie vizuálnych tvarov

Noha bez špeciálnych ukončení

Noha špecializovaná na asimiláciu

Ukončenie nohy špecializované na prijímanie potravy

Veľmi silná noha (dôležitá ak dôjde ku kolízii s inými organizmami)

Noha ukončená časťou s vysokým trením (dobrá pre odpichovanie pri cúvaní)

Klzké ukončenie nohy (nízke trenie - kĺzanie)

Veľmi silný typ nohy, umožňuje rýchly presun (ohýbanie, otáčanie) nohy

G receptor: gyroskop – hovorí o tom, v akej pozícií sa nachádza noha

T receptor: dotyk - detekuje vzdialenosť od povrchu a silu tlaku

S receptor: čuch – určuje energiu zdrojov (iných organizmov, lôpt s energiou)

Jedlo (energetické lopty), ktoré organizmy požierajú

Hore
Kontakt: Marek Bundzel