Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
3D transformácie
Základné nastavenia
Rozšírené nastavenia
Parametre fraktálov
3D parametre
Zoom



Ostatné kapitoly
Dimenzia pobrežia
Chaos - úvod
Model kyvadla
Pickoverove biomorfy
Fraktály v prírode
Teória katastrôf
Fractint
Lotka-Volterra model
IFS - systém iterovaných funkcií
Logistická rovnica
Mandelbrotova množina
Newtonova metóda generuje fraktály


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Parametre fraktálov

Nastavenia parametrov fraktalov "Fractal Parameters"

Marksjulia

Parametre : Real Part of Parameter,Imaginary Part of Parameter



Real : 0.1, Imag : 0.9


Real : 0.2, Imag : 0.9


Real : 0.2, Imag : 0.8


L-systémy :

Parameter : ORDER

Po označení typu fraktalu L-systém sa nám otvorí okno pre výber súboru s dátami pre generovanie jednotlivých L-systémov. Tieto dáta sú uložené v súboroch *.l , inicializačný súbor FRACTINT.L . Fraktály sú konštruované v riadkoch a pri kreslení používajú pravidlá. Začína sa počiatočným reťazcom, axiómou, transformačnými pravidlami, ktoré vyprodukujú reťazec a ten potom vykreslia. Po označení L-systému musíme stanoviť parameter ORDER, alebo počet transfomácií. Čím väčšie ORDER tým dlhšie trvá generovanie obrázku !!! Napríklad obrázok burina s parametrom ORDER=12 som generoval na PC 486 asi 25 minút .



Názov: Dekking, ORDER = 1 .. 7, COLORMAP = defaultw.map



Názov: SierpinskiCarpet, ORDER = 1 .. 4, COLORMAP = grey.map





Kochovej vločka:



ORDER=1..5



ORDER=1..4

Hore
Kontakt: Marek Bundzel