Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
3D transformácie
Základné nastavenia
Rozšírené nastavenia
Parametre fraktálov
3D parametre
Zoom



Ostatné kapitoly
Dimenzia pobrežia
Chaos - úvod
Model kyvadla
Pickoverove biomorfy
Fraktály v prírode
Teória katastrôf
Fractint
Lotka-Volterra model
IFS - systém iterovaných funkcií
Logistická rovnica
Mandelbrotova množina
Newtonova metóda generuje fraktály


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Základné nastavenia

Základné nastavenia "Basic Options"

Spôsob vykresľovania sa nastaví v paneli Passes . V paneli Inside sa nastaví farebná paleta vo vnútri obrázku.

  • Color ... základná farebná paleta
  • Maxiter ... farebná paleta sa odvodí od maximálneho počtu iterácií
  • Bof60,61 ... 'beauty of fractals'
  • Zmag ... farebnosť je odvodená od veľkosti Z až po poslednú iteráciu
  • Epscross ... farba pixla je žltá alebo zelená, podľa toho či dráha je uzavretá medzi Y-ovou a X-ovou osou
  • Starcross ... farebná schéma sa skladá z častí bodov na dráhe
  • V paneli Outside sa nastaví farebná paleta vonkajšej strany obrázku.

  • Color ... základná farbebná paleta
  • Iter ... farebná paleta podľa toho koľko ietrácii je treba na Z
  • Real ... počet iterácii sa odvodí od veľkosti reálnej časti
  • Imag ... počet iterácii sa odvodí od veľkosti imaginárnej časti
  • Mult ... počet iterácii sa odvodí od podielu rálnej a imaginárnej časti
  • Summ ... počet iterácii sa odvodí od sumy všetkých častí


  • Nasledujúce ukážky budú odvodené od obrázku Mandelbrot .

    Názov: Mandelbrot

    Real = 0

    Imaginar = 0

    Inside = Color

    Outside = Index





    Inside : Epsc

    Outside : Color









    Inside : Maxit

    Outside : Real









    Inside : Zmag

    Outside : Imag









    Inside : Bof60

    Outside : Mult











    Inside : Bof61

    Outside : Mult









    Inside : Stor

    Outside : Summ

















    Označením Floating-Pt Math využíva Winfract pohyblivú rádovú čiarku.

    Maximum Iterations určíme maximálny počet iterácií.

    Inside color a Outside color sa požívajú v prípade označenia voľby Color .

    Log Palette zadáme ktorá paleta sa má používať.

    Biomorph Color (def. -1) farba bodu sa nastaví na túto farbu ak reálna alebo imaginárna časť je menšia ako ohraničenie (obr)

    Decomposition Option dekompozícia na daný počet farieb

    Fill Color určuje farbu pre vyplnenie ohraničenej časti.

    Hore
    Kontakt: Marek Bundzel