Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
GA Optimizer
The GA Playground
Bádateľ
Farbenie grafov



Ostatné kapitoly
Genetické algoritmy
Genetické programovanie
Umelá embryogenéza
Evolučný dizajn
Interaktívny evolučný výpočet
Ekogramatiky
Evolučný hardware


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Bádateľ

Bádateľ

Základným problémom Bádateľa je nájdenie najoptimálnejšej cesty z jedného bodu do druhého. Najoptimálnejšou cestou chápeme cestu s najväčším

fitness

    Fitness
    cesty je ohodnotený podľa kritérií
  • Vzatých najviac
    Treath
    ,(pokladov)
  • Čo najkratšia cesta

Popis práce s appletom

Applet pozostáva z troch súčastí

  • Prehľadávaný priestor, na ktorom sa snaží bádateľ nájsť svoju cestu. Každému políčku môžete kliknutím pravého alebo ľavého tlačidla myši prideliť
    fitness
    alebo
    Treath
    Pri výbere sa dajú vybrať už preddefinované priestory, ktoré sú vo výbere označené
    Autogenerate
  • V pravej časti sa nachádza panel nastavení pre daný algoritmus
  • V spodnej časti je graf priebehu celého algoritmu, kde na osi x je počet generácii a na osi y je vhodnosť najlepšieho jedinca z generácie

Nastavenia v panely nástrojov nám umožnia si vybrať preferovanú selekciu jedincov. K dispozícii sú dva druhy turnajov a dve druhy ruliet, ako aj pravdepodobnosť mutácie pri genetických operátoroch

Hore
Kontakt: Marek Bundzel