Prírodou inšpirované algoritmy
študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie
|
|
BádateľBádateľ
Základným problémom Bádateľa je nájdenie najoptimálnejšej cesty z jedného bodu do druhého. Najoptimálnejšou cestou chápeme cestu s najväčším fitness
- Fitness
cesty je ohodnotený podľa kritérií
- Vzatých najviac
- Treath
,(pokladov)
- Čo najkratšia cesta
Popis práce s appletom
Applet pozostáva z troch súčastí
- Prehľadávaný priestor, na ktorom sa snaží bádateľ nájsť svoju cestu. Každému políčku môžete kliknutím pravého alebo ľavého tlačidla myši prideliť
- fitness
alebo - Treath
Pri výbere sa dajú vybrať už preddefinované priestory, ktoré sú vo výbere označené - Autogenerate
- V pravej časti sa nachádza panel nastavení pre daný algoritmus
- V spodnej časti je graf priebehu celého algoritmu, kde na osi x je počet generácii a na osi y je vhodnosť najlepšieho jedinca z generácie
Nastavenia v panely nástrojov nám umožnia si vybrať preferovanú selekciu jedincov. K dispozícii sú dva druhy turnajov a dve druhy ruliet, ako aj pravdepodobnosť mutácie pri genetických operátoroch
|
|
Kontakt: Marek Bundzel |