Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Heat Bugs
Jin, Girvan, and Newman Model II
Conway's Life
Mouse Trap
SugarScape



Ostatné kapitoly
Swarm
RePast
LEM
SDML
Eos
DDLab


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


SugarScape

Agenti (červená farba) zbierajú cukor (žltá) z povrchu obnoviteľného zdroja. V každom kroku každý agent vyhľadá vo svojom okolí miesto najbohatšie na cukor, presunie sa naň a cukor skonzumuje. Cukor sa obnovuje jednotkovým prírastkom. Agent zahynie, ak nie je schopný nájsť dostatok cukru na naplnenie jeho metabolických požiadaviek.




Tri fázy simulácie:
Prvý je počiatočný stav, kedy sú agenti rozmiestnení náhodne v celom priestore; Druhý je stav, kedy sa agenti pohybujú v smere gradientu koncentrácie cukru a na poslednom obrázku vidno, že nakoniec prežijú iba agenti, ktorí sa nachádzajú v oblasti s maximálnou koncentráciou potravy. Kliknutím na ktorýkoľvek obrázok sa zobrazí animácia.

Domovská stránka SUGAR SCAPE

Hore
Kontakt: Marek Bundzel