Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Evolúcia kružnice
Evolúcia farby a tvaru



Ostatné kapitoly
Genetické algoritmy
Genetické programovanie
Umelá embryogenéza
Evolučný dizajn
Interaktívny evolučný výpočet
Ekogramatiky
Evolučný hardware


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Evolúcia farby a tvaru

Ako pracuje aplet?

Na začiatku môžete si vybrať jeden polygón z ôsmich, ktorý bude reprezentovať cieľový polygón resp. môžete tento polygón vytvoriť kliknutím na tlačidlo "Edit target". Kliknutím na tlačidlo "Start" spustíte evolúciu. Po tomto kroku na obrazovke sa objaví osem dcérskych polygónov. Nasleduje výber jedného z vygenerovaných polygónov a to tak, aby sme dosiahli konvergenciu. Tento krok opakujeme dovtedy kým nedosiahneme cieľ. Po dosiahnutí cieľa kliknutím na tlačidlo "Stop" zastavíme evolúciu. Kliknutím na tlačidlo "History" si môžeme pozrieť históriu vygenerovaných polygónov. V priebehu výpočtu si môžete nastavovať parametre výpočtu - pravdepodobnosť mutácie a smer mutácie.

Podrobňejšie informácie nájdete na adrese http://www2.informatik.uni-erlangen.de

Hore
Kontakt: Marek Bundzel