Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||||||||||||||||||
|
Conway's LifeImplementácia slávnej hry Johna Hortona Conwaya Life. Hra sa typicky hrá na šachovnici teoreticky nekonečných rozmerov. Každá bunka (políčko šachovnice) má iba dva možné stavy: je živá alebo mŕtva. Mŕtva bunka sa stáva živou, ak boli živé práve tri jej susedné bunky; živá bunka prežíva, ak boli živé dve alebo tri jej susedné bunky. V ostatných prípadoch buď mŕtva bunka zostáva mŕtvou, alebo živá bunka umiera. Za susedné bunky sa považujú tie, ktoré majú spoločnú hranu alebo vrchol. Každá bunka má teda osem susedných buniek. Určité počiatočné stavy môžu viesť k veľmi zaujímavým výsledkom. Táto implementácia umožňuje náhodnú inicializáciu, prázdnu počiatočnú štruktúru (používateľ si môže sám navoliť počiatočné rozloženie živých buniek) a inicializáciu obrazcom známym ako R-Pentomino. ![]() ![]() ![]() Vľavo hore je štruktúra R-Pentomino, vpravo klzák a pod nimi je náhodne inicializovaná mriežka. Kliknutím na každý obrázok sa zobrazí krátka animácia. Po 1103 krokoch sa R-Pentomino ustáli v obrazci, ktorý je na nasledujúcom obrázku. Pozostáva z 15 jednoduchých stabilných štruktúr, štyroch cyklických štruktúr a šiestich klzákov. Všetky obrazce sa nenachádzajú na obrázku, klzáky sa časom dostali mimo zobrazovaný výrez nekonečnej plochy. ![]() |
|||||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |