Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
3D modelovací systém založený na IEC
Implicitné modelovacie funkcie
3D modelovanie na báze IEC



Ostatné kapitoly
Genetické algoritmy
Genetické programovanie
Umelá embryogenéza
Evolučný dizajn
Interaktívny evolučný výpočet
Ekogramatiky
Evolučný hardware


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


3D modelovací systém založený na IEC

Interaktívny evolučný výpočet (Interactive Evolutionary Computation - IEC) je technológia - založená na evolučných výpočtoch - ktorá robí aplikácie závislým na subjektívnom ohodnotení človeka. IEC našlo uplatnenie v rôznych oblastiach vedy. Jednou z tých oblastí je aj počítačom podporovaný návrh (Computer Aided Design - CAD). Dawkins demonštroval silu počítačom simulovanej evolúcie na vytvorení biomorphov.

Ďalšou oblasťou je kreslenie čiar pomocou EC, ako napríklad morfovanie čiar pri modelovaní hmyzov resp. rastlín (L systémy), interaktívna PG s aplikovaním EC pri osvetlení, alebo renderovaní, scény.

Modelovacie systémy založené na interaktívnych evolučných výpočtoch sú vhodné pre začiatočníka, lebo takýto systém odbremení používateľa od hlbšej znalosti techník používaných v PG. Teda spoločným problémom týchto systémov je použiteľnosť pre profesionálov, lebo takýto systém podporuje iba nízkostupňovú interakciu t.j. používateľ má možnosť ohodnotiť iba výsledok generovaný modelovacím systémom. Teda vytvoriť 3D modelovací systém založený na IEC vyhovujúci tak pre začiatočníkov ako pre profesionálov je veľmi ťažké. Súčasné systémy už umožňujú väčší zásah do modelovania a to pomocou nastavovania parametrov EC v priebehu modelovania čo umožňuje usmerniť evolučný výpočet.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel