Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
|||||||||||||||||
|
3D modelovací systém založený na IECInteraktívny evolučný výpočet (Interactive Evolutionary Computation - IEC) je technológia - založená na evolučných výpočtoch - ktorá robí aplikácie závislým na subjektívnom ohodnotení človeka. IEC našlo uplatnenie v rôznych oblastiach vedy. Jednou z tých oblastí je aj počítačom podporovaný návrh (Computer Aided Design - CAD). Dawkins demonštroval silu počítačom simulovanej evolúcie na vytvorení biomorphov. Ďalšou oblasťou je kreslenie čiar pomocou EC, ako napríklad morfovanie čiar pri modelovaní hmyzov resp. rastlín (L systémy), interaktívna PG s aplikovaním EC pri osvetlení, alebo renderovaní, scény. Modelovacie systémy založené na interaktívnych evolučných výpočtoch sú vhodné pre začiatočníka, lebo takýto systém odbremení používateľa od hlbšej znalosti techník používaných v PG. Teda spoločným problémom týchto systémov je použiteľnosť pre profesionálov, lebo takýto systém podporuje iba nízkostupňovú interakciu t.j. používateľ má možnosť ohodnotiť iba výsledok generovaný modelovacím systémom. Teda vytvoriť 3D modelovací systém založený na IEC vyhovujúci tak pre začiatočníkov ako pre profesionálov je veľmi ťažké. Súčasné systémy už umožňujú väčší zásah do modelovania a to pomocou nastavovania parametrov EC v priebehu modelovania čo umožňuje usmerniť evolučný výpočet. |
||||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |