Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||||||||||||||||
|
Osvetlenie scény v 3D počítačovej grafike s použitím interaktívnych GAPodkapitoly:Genetické algoritmy v počítačovej grafike Počítačová grafika je jednou z generačných premien vo výpočtovej technike. Jej rozvoj je natoľko búrlivý, že od drahých zariadení určených pre vojenské a špičkové priemyselné aplikácie sa behom necelých tridsiatich rokov rozšírila až do škôl a domácností ako výhodné informačné médium a prostriedok poučenia i zábavy; súčasne zaplavila konštrukčné kancelárie reklamné a filmové štúdiá, nemocnice a svoje uplatnenie si našla aj v móde, automobilizme, letectve, umení. V tejto kapitole sa budeme zaoberať technikami ktoré sú zakladané na využití interaktívnych evolučných výpočtov v PG, a hlavne sa zameriavame na osvetlenie 3D scén. Osvetlenie v 3D počítačovej grafike hrá veľmi dôležitú úlohu. Jednoducho povedané, 3D počítačová grafika je simulácia fotografie. Svetelné podmienky, ako napr. pozícia, typ svetla, svetelné zdroje, luminiscenčná intenzita a farba spôsobujú na fotografií vytvorenej počítačovým systémom celkom inak ako na klasickej fotografií. Na výpočet vyššie uvedených parametrov sa často aplikuje interaktívny GA. |
|||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |