Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Osvetlenie scény v 3D počítačovej grafike s použitím interaktívnych GA
3D modelovacie systémy v oblasti počítačom podporovaného návrhu



Ostatné kapitoly
Genetické algoritmy
Genetické programovanie
Umelá embryogenéza
Evolučný dizajn
Interaktívny evolučný výpočet
Ekogramatiky
Evolučný hardware


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Osvetlenie scény v 3D počítačovej grafike s použitím interaktívnych GA

Podkapitoly:

Genetické algoritmy v počítačovej grafike
Osvetlenie v 3D s použitím interaktívnych genetických algoritmov

Počítačová grafika je jednou z generačných premien vo výpočtovej technike. Jej rozvoj je natoľko búrlivý, že od drahých zariadení určených pre vojenské a špičkové priemyselné aplikácie sa behom necelých tridsiatich rokov rozšírila až do škôl a domácností ako výhodné informačné médium a prostriedok poučenia i zábavy; súčasne zaplavila konštrukčné kancelárie reklamné a filmové štúdiá, nemocnice a svoje uplatnenie si našla aj v móde, automobilizme, letectve, umení.

V tejto kapitole sa budeme zaoberať technikami ktoré sú zakladané na využití interaktívnych evolučných výpočtov v PG, a hlavne sa zameriavame na osvetlenie 3D scén. Osvetlenie v 3D počítačovej grafike hrá veľmi dôležitú úlohu. Jednoducho povedané, 3D počítačová grafika je simulácia fotografie. Svetelné podmienky, ako napr. pozícia, typ svetla, svetelné zdroje, luminiscenčná intenzita a farba spôsobujú na fotografií vytvorenej počítačovým systémom celkom inak ako na klasickej fotografií. Na výpočet vyššie uvedených parametrov sa často aplikuje interaktívny GA.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel