Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
IEC aplikácie
3D počítačová grafika a svetlo
Priemyselný návrh
Hudba
Spracovanie obrazu
Hry



Ostatné kapitoly
Genetické algoritmy
Genetické programovanie
Umelá embryogenéza
Evolučný dizajn
Interaktívny evolučný výpočet
Ekogramatiky
Evolučný hardware


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


3D počítačová grafika a svetlo

3D počítačová grafika je simulácia fotografie. Svetelné podmienky, ako napr. pozícia, typ svetla, svetelné zdroje, luminiscenčná intenzita a farba spôsobujú na fotografií vytvorenej grafickým systémom celkom inak, ako na klasickej fotografií. Často sa aplikuje genetické programovanie na určenie pozície svetla.

Napríklad ak v 3D CG použijeme 3 svetelné zdroje s dvoma typmi nebodového svetla, 16 úrovňami intenzity svetla, pričom poloha je daná súradnicami [x,y,z] v 3D priestore, potom na zakódovanie týchto informácií potrebujeme 90-bitový chromozóm. Keď použijeme 113-bitový genetický algoritmus (GA), tak docielime reálnejšie osvetlenie scény.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel