Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
IEC aplikácie
3D počítačová grafika a svetlo
Priemyselný návrh
Hudba
Spracovanie obrazu
Hry



Ostatné kapitoly
Genetické algoritmy
Genetické programovanie
Umelá embryogenéza
Evolučný dizajn
Interaktívny evolučný výpočet
Ekogramatiky
Evolučný hardware


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


IEC aplikácie

Najširšie uplatnenie IEC našlo v oblasti vytváranie obrazov. Prvý grafický systém, ktorý využíval IEC, napísal Dawkins. Všetky ostatné aplikácie sú už iba nadstavbou tohto systému. Terajšie grafické systémy s IEC ponúkajú možnosť použitia IEC na kreslenie kriviek, morfovanie bol vytvorený pomocou techniky IEC. Konkrétne ide o využitie interaktívneho genetického programovania (obrázok bol vytvorený systémom Unemi's SBART).

Obr.1 SBART

SBART - Simulated breeding based art. Pri genetickom programovaní sa rozloží výraz do stromovej štruktúry a na základe toho sa vygeneruje obraz.

Interaktívny evolučný výpočet je možné použiť aj na animáciu (na oživenie pohybu). Ventrella použil IEC na plynulý prechod z jedného bodu do druhého pri deformácií telesa.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel