Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Prehľad
SimpleModel
Parametre
Pomenovania
Metódy a premenné



Ostatné kapitoly
Swarm
RePast
LEM
SDML
Eos
DDLab


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Prehľad

Agentovo založená simulácia typicky pozostáva z dvoch etáp. Prvou je nastavenie a príprava behu simulácie a druhou je samotný jej beh. V RePast-e je beh simulácie rozdelený do časových krokov alebo tikov. Každý tik vyvolá nejakú akciu s použitím výsledku predchádzajúcich akcií. Napríklad ak budujeme simuláciu s dvomi hráčmi typu väzeňská dilema, tak etapa nastavenia vytvorí dvoch hráčov a každému priradí počiatočnú stratégiu. V každom časovom kroku každý hráč hrá hru (spolupracuje alebo zrádza) a jeho súčasná hra je závislá na jeho zvolenej stratégii a možno na výsledkoch predchádzajúcej hry. Čo potrebujeme urobiť pri budovaní jednoduchého modelu pomocou RePast-u je opísať, čo sa má vykonať počas fázy nastavovania a čo v každom časovom kroku. Prostriedky na to obsahuje trieda SimpleModel.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel