Prírodou inšpirované algoritmy
študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie
|
|
PrehľadAgentovo založená simulácia typicky pozostáva z dvoch etáp. Prvou je nastavenie a príprava behu
simulácie a druhou je samotný jej beh. V RePast-e je beh simulácie rozdelený do časových krokov
alebo tikov. Každý tik vyvolá nejakú akciu s použitím výsledku predchádzajúcich
akcií. Napríklad ak budujeme simuláciu s dvomi hráčmi typu väzeňská dilema, tak etapa
nastavenia vytvorí dvoch hráčov a každému priradí počiatočnú stratégiu. V každom časovom kroku
každý hráč hrá hru (spolupracuje alebo zrádza) a jeho súčasná hra je závislá na jeho zvolenej
stratégii a možno na výsledkoch predchádzajúcej hry. Čo potrebujeme urobiť pri budovaní jednoduchého
modelu pomocou RePast-u je opísať, čo sa má vykonať počas fázy nastavovania a čo v každom časovom
kroku. Prostriedky na to obsahuje trieda SimpleModel .
|
|
Kontakt: Marek Bundzel |