Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||||
ScreenshotsTakto vyzerá bežiaci program pod operačným systémom MS Windows NT. ![]() ![]() Toto je ovládacie centrum celého programu. Popis jednotlivých tlačidiel: Genotypes list - časť
Simulated now list - časť
Horné tlačidlá:
Vľavo je svet s použitím OpenGL, vpravo bez. Umelý svet, v ktorom žijú Framstickovia. Môže byť neohraničený alebo sa na jeho hraniciach môže nachádzať teleport, ktorý zblúdilcov vracia späť do "ihriska". Tak sa môže jedinec pohybovať stále tým istým smerom a pritom v podstate nikam nejde. Druhým typom hranice je drevený plot, ktorý nikoho nikam nevracia, len jednoducho Framsticka nepustí ďalej. Ak sa tvrdohlavý Framstick snaží ísť stále jedným smerom, raz narazí na plot a tam, ak nevyevolvuje na vyššiu inteligenciu a nevyberie si lepšiu cestu, zomrie od hladu. Ohraničený svet má tvar štvorca. Taktiež sa dá vymodelovať terén s kopcami, dolinami, jazerami alebo aj šíry oceán. ![]() Zobrazenie štruktúry organizmu. To sa dá veľmi dobre využiť pri vytváraní nových jedincov, pretože všetky zmeny v genotype sa okamžite zobrazia v tomto okne. ![]() Do tohto okna program vypisuje správy o svojej činnosti alebo chybové hlásenia. ![]() Toto je zoznam jedincov pripravených na simuláciu v umelom svete. O každom sú tu dôležité informácie ako napr. meno jedinca, autor, ktorý vytvoril tohto jedinca prípadne informácie o tom, koľko genetického materiálu získal od ktorého zo svojich predkov počas evolúcie, ak tento jedinec nebol vytvorený človekom, ale je produktom evolúcie, ďalej sú tu informácie ako počiatočná energia, koľko "rokov" strávil v umelom svete, akú vzdialenosť tam za tú dobu prešiel atď. ![]() V tomto okne sú uvedení všetci jedinci, ktorý sa nachádzajú v umelom svete a snažia sa vyevolvovať v niečo lepšie. Kliknutím na riadok prislúchajúci niektorému jedincovi sa okno "Artificial world" bude venovať len tomuto jedinému jedincovi a jeho počínaniu v umelom svete. Aj v tomto okne sa dá o vybranom jedincovi zistiť niekoľko základných informácií. Napr. (okrem mena a genotypu aj) vzdialenosť, ktorú prekonal v umelom svete, priemerná rýchlosť, ktorou prekonal túto vzdialenosť, aktuálna rýchlosť, aktuálna energetická bilancia, vhodnosť a iné. |
||||
Kontakt: Marek Bundzel |