Prírodou inšpirované algoritmy
študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie
|
|
Popis simulátoraFramstics má výkonný univerzálny simulátor s týmito výbornými schopnosťami:
- Trojrozmerná mechanická simulácia umelého sveta:
- Na simuláciu organizmov je požitá metóda konečného počtu elementov
- Špecializácia končatín organizmov - trenie, sila, spôsob získavania energie absorbovaním, prijímaním potravy atď.
- Rovinatá krajina, terén vytvorený z blokov s rozličnou výškou a vodné prostredie
- Nedeštruktívne s deštruktívne kolízie
- Možnosť užívateľa zasahovať do simulovaného sveta (posúvaním organizmov, vkladaním zdrojov energie, oživovaním a zabíjaním jedincov)
- Simulácia riadiaceho systému organizmov ("mozgu"):
- Neurónová sieť ľubovoľnej topológie (každý neurón môže byť dodatočne popísaný parametrami, ktoré pozmenia jeho charakteristiku)
- Interakcia s okolitým prostredím: receptory (na dotyk, rovnováhu a na lokalizáciu energie kreatúry kontrolované jej neurónovou sieťou)
- Simulácia evolúcie:
- Spravovanie súboru genotypom popísaných jedincov, druhov
- Pozmenenie popisu organizmu mutáciou a krížením
- Ohodnotenie organizmu pomocou rôznych kritérií (dĺžka života, rýchlosť atď.)
- Spravovanie energetickej rovnováhy kreatúry (zisk a použitie energie na rôzne účely)
- Usmernenie evolúcie preferovaním lepšie prispôsobených jedincov vzhľadom na ich multikriteriálne vyhodnocovanie
- Simulácia spontánnej/neriadenej evolúcie dosiahnutá pomocou kritéria vhodnosti definovaného ako dĺžka života
- Parametrizácia väčšiny operácií, evolučných a simulačných pravidiel a pravidiel pre prostredie
- Grafické rozhranie pre platformy PC a Amiga, textové rozhranie pre ľubovoľný operačný systém
|
|
Kontakt: Marek Bundzel |