Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Popis simulátora
Príklad
Screenshots
Zopár obrázkov
Software
Objasnenie vizuálnych tvarov
Evolúcia vo forme filmov
Literatúra a linky
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
LEE
Framsticks
EINSTein
Nerve garden
Poly World
Simulácia evolúcie rozhodovania
Nornovia
Creatures 3
Primordial Life
Core War
Desktop Garp
Tierra
Avida


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Popis simulátora

Framstics má výkonný univerzálny simulátor s týmito výbornými schopnosťami:

  • Trojrozmerná mechanická simulácia umelého sveta:
    • Na simuláciu organizmov je požitá metóda konečného počtu elementov
    • Špecializácia končatín organizmov - trenie, sila, spôsob získavania energie absorbovaním, prijímaním potravy atď.
    • Rovinatá krajina, terén vytvorený z blokov s rozličnou výškou a vodné prostredie
    • Nedeštruktívne s deštruktívne kolízie
    • Možnosť užívateľa zasahovať do simulovaného sveta (posúvaním organizmov, vkladaním zdrojov energie, oživovaním a zabíjaním jedincov)
  • Simulácia riadiaceho systému organizmov ("mozgu"):
    • Neurónová sieť ľubovoľnej topológie (každý neurón môže byť dodatočne popísaný parametrami, ktoré pozmenia jeho charakteristiku)
    • Interakcia s okolitým prostredím: receptory (na dotyk, rovnováhu a na lokalizáciu energie kreatúry kontrolované jej neurónovou sieťou)
  • Simulácia evolúcie:
    • Spravovanie súboru genotypom popísaných jedincov, druhov
    • Pozmenenie popisu organizmu mutáciou a krížením
    • Ohodnotenie organizmu pomocou rôznych kritérií (dĺžka života, rýchlosť atď.)
    • Spravovanie energetickej rovnováhy kreatúry (zisk a použitie energie na rôzne účely)
    • Usmernenie evolúcie preferovaním lepšie prispôsobených jedincov vzhľadom na ich multikriteriálne vyhodnocovanie
    • Simulácia spontánnej/neriadenej evolúcie dosiahnutá pomocou kritéria vhodnosti definovaného ako dĺžka života
  • Parametrizácia väčšiny operácií, evolučných a simulačných pravidiel a pravidiel pre prostredie
  • Grafické rozhranie pre platformy PC a Amiga, textové rozhranie pre ľubovoľný operačný systém

Hore
Kontakt: Marek Bundzel