| 
	 Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie 
       
       | 
   
    | 
 | Popis simulátoraFramstics má výkonný univerzálny simulátor s týmito výbornými schopnosťami:  
Trojrozmerná mechanická simulácia umelého sveta:
Na simuláciu organizmov je požitá metóda konečného počtu elementov Špecializácia končatín organizmov - trenie, sila, spôsob získavania energie absorbovaním, prijímaním potravy atď. Rovinatá krajina, terén vytvorený z blokov s rozličnou výškou a vodné prostredie Nedeštruktívne s deštruktívne kolízie Možnosť užívateľa zasahovať do simulovaného sveta (posúvaním organizmov, vkladaním zdrojov energie, oživovaním a zabíjaním jedincov) 
Simulácia riadiaceho systému organizmov ("mozgu"): 
Neurónová sieť ľubovoľnej topológie (každý neurón môže byť dodatočne popísaný parametrami, ktoré pozmenia jeho charakteristiku) Interakcia s okolitým prostredím: receptory (na dotyk, rovnováhu a na lokalizáciu energie kreatúry kontrolované jej neurónovou sieťou)  
Simulácia evolúcie: 
Spravovanie súboru genotypom popísaných jedincov, druhov Pozmenenie popisu organizmu mutáciou a krížením Ohodnotenie organizmu pomocou rôznych kritérií (dĺžka života, rýchlosť atď.) Spravovanie energetickej rovnováhy kreatúry (zisk a použitie energie na rôzne účely) Usmernenie evolúcie preferovaním lepšie prispôsobených jedincov vzhľadom na ich multikriteriálne vyhodnocovanie Simulácia spontánnej/neriadenej evolúcie dosiahnutá pomocou kritéria vhodnosti definovaného ako dĺžka života  
Parametrizácia väčšiny operácií, evolučných a simulačných pravidiel a pravidiel pre prostredie 
Grafické rozhranie pre platformy PC a Amiga, textové rozhranie pre ľubovoľný operačný systém  | 
   
    |  | Kontakt: Marek Bundzel |