Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||||||||||||||||||||
VýsledkyObrázok dole ukazuje šírenie ohňa cez niekoľko iteracií. ![]() Vývin ohňa cez niekoľko iteráciíDole je uvedený použitý L-systém. Oheň začne ako čiara v strede miestnosti a je tu len jedno pravidlo šírenia ohňa smerom vľavo. Tu je L-systém:
Tabuľka ukazuje niekoľko časových priebehov tohto systému.
Časové priebehyAko je vidieť, hodnoty pri spracovaní L-systému pevne rastú s počtom iterácií. Je to kvôli tomu, že L-systém navštevuje viac miest v prostredí a tak musí vykonať viac výpočtov. Čo sa týka časov renderovania, tak čas klesá, z toho dôvodu, že s tým ako sa palivo spaľuje, tak Java 3D musí stále menej objektov vyrenderovať. Výsledky takisto ukazujú aké ľahké je zmeniť model ohňa v tomto systéme. Obrázok pod LS ukazuje šírenie ohňa po niekoľkých krokoch v tomto L-systém:
![]() Vývin ohňa cez niekoľko iteráciíKde A určuje šírenie ohňa vpravo. Tento systém nastavuje teplotu bunky podľa množstva paliva, ktoré sa v nej nachádza. Jednoduchou zmenou pravidiel sa mení celé správanie sa systému. Obrázok dole ukazuje citlivosť L-systému na prostredie. L-systém neprechádza cez hranice miestností, v ktorých sa šíri. ![]() L-Systém sa nešíri v rámci hraníc prostrediaPre ukázanie šírenia sa ohňa pomocou L-systému v trojrozmernom prostredí, môžu byť do systému pridané pravidlá, ktoré umožňujú systému sa šíriť hore stenou. Tu je patričný L-systém:
V druhom pravidle, ak podmienka ![]() L-Systém lezúci hore stenou |
||||||||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |