Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
L-systémRozšírená verzia L-systému je srdcom tohto systému. Interakcia medzi prostredím a L-systém sa realizuje pomocou spätnoväzobnej slučky. L-systém môže načítať zo systému nejakú hodnotu, tú spracuje a výsledok pošle späť do modulu prostredia. L-systém je zapísaný do textového súboru a obsahuje axiómu a prepisovacie pravidlá, ktoré určujú ako sa data z prostredia spracujú a ako bude L-systém rásť. Pri použití klasických L-systémov nastali problémy s pamäťou. Keďže sa oheň šíri rýchlo, tak sa aj L-systém rozširoval veľmi rapídne. Už pri 11 iteraciách L-systém narástol do veľkosti niekoľkých MB čo dosť ovplyvňovalo výkon a využitie pamäte. Taktiež prostredie, v ktorom sa L-systém mali vyvíjať mohlo byť veľké. Napríklad továreň o rozmeroch ![]() Pravidlo t(f,s) -> m(f,s)[k(f,s)][t(f,s)]p(s)Graf obsahuje uzly, ktoré sú nositeľmi informácie o parametroch, ktoré nesú ![]() Axióma m(4,6)[k(4,7)][t(4,9)]p(s)![]() Aplikácia pravidla z obrázku na axiómu z obrázku.Podľa spôsobu šírenia sa ohňa, je nevyhnutné zahrnúť do L-systému vetviace sa štruktúry. Tie sú reprezentované pomocou symbolov '
|
||
Kontakt: Marek Bundzel |