Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
ProstredieProstredie slúži pre šírenie sa samotného ohňa a je taktiež platformou, v ktorej sa L-systémy vyvíjajú. Prostredie je takisto zásobárňou všetkých informácií, ktoré sú potrebné pre realistickú simuláciu ohňa. Sú to informácie ako obsah palivových látok, geometria, teplota, vlhkosť a teplota vznietenia. Prostredie je reprezentované ako trojrozmerná matica kociek. Každá z kociek obsahuje horeuvedené informácie. Každá má taktiež funkcie pre získanie a nastavenie týchto informácií. Kocková reprezentácia umožní, aby bola každá miestnosť rozdelená do diskrétnych miest, pričom každé miesto má jedinečné vlastnosti, odlišné od svojich susedov. Tento typ presnosti je pre realistickú simuláciu ohňa nevyhnutný. Dáta sa do prostredia načítajú pomocou dátových máp. Dátové mapy sú ASCII súbory obsahujúce numerické hodnoty pre každú kocku, ktorá vytvára prostredie. Tak isto sa získa aj geometria budovy. Obrázok dole ukazuje zobrazenie mapy palív vnútri malej budovy. Táto mapa ukazuje, koľko horlivého materiálu sa v budove nachádza. ![]() |
||
Kontakt: Marek Bundzel |