Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Prostredie
L-systém
Komunikácia
Mechanizmus šírenia ohňa
Výsledky



Ostatné kapitoly
Lindenmayerove systémy
Modelovanie ekosystémov
Dawkinsove biomorfy
Reakčno-difúzne modely
Difúzne ohraničené zhlukovanie
Voronoiove diagramy
Časticové systémy
Fibbonaciho čísla a zlatý rez


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Prostredie

Prostredie slúži pre šírenie sa samotného ohňa a je taktiež platformou, v ktorej sa L-systémy vyvíjajú. Prostredie je takisto zásobárňou všetkých informácií, ktoré sú potrebné pre realistickú simuláciu ohňa. Sú to informácie ako obsah palivových látok, geometria, teplota, vlhkosť a teplota vznietenia.

Prostredie je reprezentované ako trojrozmerná matica kociek. Každá z kociek obsahuje horeuvedené informácie. Každá má taktiež funkcie pre získanie a nastavenie týchto informácií. Kocková reprezentácia umožní, aby bola každá miestnosť rozdelená do diskrétnych miest, pričom každé miesto má jedinečné vlastnosti, odlišné od svojich susedov. Tento typ presnosti je pre realistickú simuláciu ohňa nevyhnutný. Dáta sa do prostredia načítajú pomocou dátových máp. Dátové mapy sú ASCII súbory obsahujúce numerické hodnoty pre každú kocku, ktorá vytvára prostredie. Tak isto sa získa aj geometria budovy.

Obrázok dole ukazuje zobrazenie mapy palív vnútri malej budovy. Táto mapa ukazuje, koľko horlivého materiálu sa v budove nachádza.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel