Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
||
Linkyhttp://www.phys.waseda.ac.jp/shalab/neuro-e.html Laboratórium Shuji Hashimota. oddelenie aplikovanej fyziky Univerzity WASEDA, zamerané na vývoj a štúdie základných technológií tupu ľudské rozhranie, autonómne roboty, humaniodné roboty...
http://www.comp.nus.edu.sg/~pris/PRISMonthlyTalks.htm Aplikácia humanoidných robotov do oblasti zábavy, využitie interaktivity hračiek; iSHA - interaktívny Systém pre humanoidnéHo Agenta... http://www.humanoid.waseda.ac.jp/booklet/booklet2000_hashimoto.html Výskum systémov založených na KANSEI v oblasti rozpoznávania prostredia, rozpoznávanie ľudí a KANSEI rozhrania, čo cieli do realizácie harmonického prostredia človek-stroj... ftp.dist.unige.it/pub-a/labs/infomus/Publications/Kansei97_EmotAgent.doc Predstavenie architektúry softwérového agenta pre interaktívne a "časovo-reálne" Multimodálne prostredia. Typickými sú hudobné nástroje, divadlo, tanec vytvoreny alebo ovládaný hudbou, inteligentné rozhrania stroj-človek. Výstupy agentov vzníkajú zo vstupov pomocou troch spracovaní: reaktívneho, emočného a racionálneho... ftp://ftp.dist.unige.it/pub-a/labs/infomus/Publications/IEEE-Multimedia-Journal-dec98.pdf Návrh všeobecnej, prispôsobivej a silnej architektúry pre postavenie softwérového agenta, ktorý disponuje umelými emóciami. Tieto umelé emócie dosahujú funkčnosť pri prejave emócií ku človeku, čím umožňujú efektívnejšiu stimulujúcejšiu a prirodzenú interakciu človeka a agenta. Emočný agent má taktiež racionálnu znalosť a reaktívne schopnosti a interaguje s vonkajším svetom, vrátane ostatných agentov... http://www.phil.muni.cz/fil/texty/vernor_vinge_singularita.html Do tridsiatich rokov budeme mať technické prostriedky, aby sme vytvorili nadľudskú inteligenciu. Krátko po tom skončí ľudská éra. Je možné tomuto vývoju zabrániť? Pokiaľ nie, môžeme ovládať beh udalostí tak, aby sme dokázali prežiť? Úvaha sa zapodieva týmito otázkami a prináša možné odpovede (i niektoré ďalšie nebezpečia)... Táto stránka sa venuje tématike Artifical music, čiže hudby umelo vytvorenej (strojom). Mapuje existujúce aplikácie a opisuje rôzne prístupy autorov; načrtnutie hlavných princípov a pravidiel pre tvorbu takýchto systémov. COMPUTER MUST HAVE BODY - počítač musí mať telo, od SHUJI HASHIMOTA |
||
Kontakt: Marek Bundzel |