Prírodou inšpirované algoritmyštudijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie |
|||||||||||||||||||||||
|
Videá a príklady simulácií
Jeden robot sa pohybuje okolo sveta , ktorý obsahuje niekoľko posúvateľných kruhových objektov. Ak robot počas pohybu smerom do stredu sveta narazí na objekt, pokračuje v pohybe a tlačí objekt smerom dopredu. Na konci simulácie by mali byť teda všetky objekty v strede sveta. Robot s jedným snímačom vzdialenosti sa pohybuje v kruhovom priestore. Smer pohybu zmení vždy, keď sa zmení znamienko zmeny vzdialenosti zo snímača. Výsledok je, že robot sa dostane do stredu kruhu. Môžete vidieť tri Braitenbergove vozidlá do tzv. trojuholníka lásky a nenávisti. Pre každé vozidlo je atraktívne vozidlo naľavo a odpudzujúce napravo. Táto simulácia znázorňuje veľmi primitívny typ teritoriálneho správania. Ryby, kruhové objekty, sa pohybujú po priestore a požierajú hnedé objekty, až kým sa nestanú veľmi agresívne(ich farba sa stane tmavšou) a nezačnú napádať ostatné ryby. Robot sa snaží prejsť cez lietajúce dvere do salóna. Robot sa musí vyhnúť lietajúcim objektom Tu musí robot nájsť škáru v stene miestnosti a uniknúť. Tu sa robot snaží dostať ku syru, ktorý je vo vnútri. Pasca sa napríklad nezaklapne ak je vzdialenosť robota od oboch ramien rovnaká. |
||||||||||||||||||||||
Kontakt: Marek Bundzel |