Prírodou inšpirované algoritmy

študijné materiály pre projekt mobilnej triedy umelej inteligencie

Späť ku kurzom triedy
Obsah
Úvod
Poplog
Prostredie POPBUGS
Videá a príklady simulácií
Literatúra a linky
O tejto kapitole



Ostatné kapitoly
Walterove korytnačky
BEAM Robotika
Kolektívne správanie robotov
KANSEI
Braintenbergove vozidlá
POPBUGS
iRobot
Insect Robots
Ešte niekoľko robotov ...
MIT Roboty


Tutoriály
 Celulárne automaty
 Morfogenéza
 Simulátory
 Evolučné algoritmy
 Chaos
 Roboty
 Rôzne


Videá a príklady simulácií

  • Vkladanie
  • Jeden robot sa pohybuje okolo sveta , ktorý obsahuje niekoľko posúvateľných kruhových objektov. Ak robot počas pohybu smerom do stredu sveta narazí na objekt, pokračuje v pohybe a tlačí objekt smerom dopredu. Na konci simulácie by mali byť teda všetky objekty v strede sveta.

  • Pohyb do stredu
  • Robot s jedným snímačom vzdialenosti sa pohybuje v kruhovom priestore. Smer pohybu zmení vždy, keď sa zmení znamienko zmeny vzdialenosti zo snímača. Výsledok je, že robot sa dostane do stredu kruhu.

  • Interaktívne Braitenbergove vozidlá
  • Môžete vidieť tri Braitenbergove vozidlá do tzv. trojuholníka lásky a nenávisti. Pre každé vozidlo je atraktívne vozidlo naľavo a odpudzujúce napravo.

  • Rybia vojna
  • Táto simulácia znázorňuje veľmi primitívny typ teritoriálneho správania. Ryby, kruhové objekty, sa pohybujú po priestore a požierajú hnedé objekty, až kým sa nestanú veľmi agresívne(ich farba sa stane tmavšou) a nezačnú napádať ostatné ryby.

  • Salónové dvere
  • Robot sa snaží prejsť cez lietajúce dvere do salóna.

  • Dynamický vyhýbací tanec
  • Robot sa musí vyhnúť lietajúcim objektom

  • Únik zo zadymenej miestnosti
  • Tu musí robot nájsť škáru v stene miestnosti a uniknúť.

  • Vykradnutie klepca
  • Tu sa robot snaží dostať ku syru, ktorý je vo vnútri. Pasca sa napríklad nezaklapne ak je vzdialenosť robota od oboch ramien rovnaká.

Hore
Kontakt: Marek Bundzel